Stramt slot til udvidelseskort
Fra : Alex

Dato : 11-01-02 13:24

Jeg sysler med en 7 år gammel computer.

Mit problem er at det er svært at sætte et udvidelseskort i et ISA
slot. Det går simpelt hen så stramt at det ikke vil gå i, selv om jeg
presser så hårdt at bundkortet buer faretruende nedad (eller måske
skyldes det at overfladen på kontakterne er blevet ujævnt og ru pga
korrodering af kontakterne.)

Has anybody got nogle gode råd?

Alex

Fra : SlowHand

Dato : 11-01-02 14:35

> Has anybody got nogle gode råd?

Bøvl lidt mere med det, så kommer det nok :)

Ellers kan du jo ligge noget under bundkortet, mens du presser
indstikskortet i.
Helt alternativt kan du tage bundkortet helt ud af maskinen, ligge det på en
plan flade
for derefter at sætte indstikskortet i.

/SlowHand

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-01-02 15:14

Alex <no@spam.dk> skrev....

> [...]
> ISA slot. Det går simpelt hen så stramt at det ikke vil gå i,
> selv om jeg presser så hårdt at bundkortet buer faretruende

Det lyder jo som om der er noget i vejen for kortet. Du har sikret
dig at der ikke sidder noget nede i ISA slottet? Hvis det er iorden
så tjek at ISA indstikskortets bagplade(den der skues fast til
kabinettet) går fri af bundkortet og at printet ikke støder mod
komponenter på bundkortet. Det kan især være et problem ved
fuldlængde kort.

Hvis du er helt sikker på at ISA kortet ikke støder på modstand, så
ville jeg stille computeren på en plan overflade således at ISA
kortet kan placeres lodret og helt plant oveni ISA slottet og så
trykke med en håndflade i hver ende af kortet. Pres præcist ovenfra
f.eks. ved at placere overkroppens vægt over håndfladerne. Forskyd
trykket ganske lidt mellem de 2 håndflader, så kortet lirker lidt.

På den måde kan du faktisk yde et ganske stort tryk på ISA kortet
uden at beskadige hverken ISA- eller bundkort.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Linde

Dato : 11-01-02 18:59

Prøv med kontaktspray, det løsner for eventuelle urenheder i slot´en eller
på kortet der besværliggør iskubning.

Mvh Linde

Fra : Alex

Dato : 11-01-02 20:24

On Fri, 11 Jan 2002 18:59:20 +0100, "Linde" <katnapFJERN@forum.dk>
wrote:

>Prøv med kontaktspray, det løsner for eventuelle urenheder i slot´en eller
>på kortet der besværliggør iskubning.
>
>Mvh Linde

Tnx. Det vil jeg prøve

Du har vel ikke tilfældigvis nogen ide om hvorvidt man kan brug WD40 i
en (gammel mølædt) computer uden det ødelægger noget af
elektronikken?

Alex

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-01-02 22:16

On Fri, 11 Jan 2002 20:23:35 +0100, Alex <no@spam.dk> wrote:

> [...]

>Du har vel ikke tilfældigvis nogen ide om hvorvidt man kan brug WD40 i
>en (gammel mølædt) computer uden det ødelægger noget af

NEJ!

WD40 er til cykler og dørhængsler.

--
Jens

Excuse me..could you explain what has transpired?

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-01-02 21:33

> [...]
> presser så hårdt at bundkortet buer faretruende nedad (eller måske
> skyldes det at overfladen på kontakterne er blevet ujævnt og ru pga

Løsn de 6 skruer der holder bundkortet på plads.
Ryk boardet lidt til højre, så kommer den på plads..