Nyt pop-up vindue
Fra : John B.

Dato : 11-01-02 12:24

Jeg har lavet en form, hvor folk skal udfylde 5 felter,
som, når de trykker på send knappen bliver
oplysningerne sendt til en database.
Mit problem er at jeg skal lave et pop-up vindue
med de indtastede oplysninger (opstillet grafisk pænt)
dette skal ske inden oplysningerne bliver gemt i db'en.
Man skal så sige ok eller reset fra det nye pop-up vindue,
og først når der trykket på ok knappen bliver oplysningerne
gemt i db'en.

Er der nogen der ved hvordan man gør dette?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 11-01-02 18:37

On Fri, 11 Jan 2002 11:24:26 +0000 (UTC), John B.
<john.bundgaard@privat.dk> wrote:

>Er der nogen der ved hvordan man gør dette?
Hvordan du laver et popup vindue er vist OT her, men rent praktisk
skal du sende de indtastede oplysninger fra dit skema videre til dit
popvindue. Her har du så igen en form, blot er felterne sat til hidden
og værdien af hvert enkelt felt får du via request.form fra din første
formular.
Håber det hjalp lidt, ellers spørg igen.

/Goose
--
<URL:mailto:webmaster@goose.dk>
<URL:http://www.goose.dk>

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 14-01-02 03:30

> Mit problem er at jeg skal lave et pop-up vindue
> med de indtastede oplysninger

Kig på JavaScript:

<head>
<script language="JavaScript">
function PopUp() {
//Hent info fra formfelterne og byg den URL der skal åbnes
//i et popup vindue. Åbn vinduet...
}
</script>
</head>
<form name="MyForm">
<input type="text" name="bla" value="">
<input type="button" value="Submit" onClick="PopUp();">
</form>

Jeg går ud fra at værdien fra "bla" ligger i document.MyForm.bla.value,
men hæng mig ikke op på det. Jeg er ikke særligt bekendt med JavaScript.
Bland dette med Michael Jakobsens svar og så har du det hele.

Der er mere hjælp at hente om at bygge PopUp() funktionen i
dk.edb.internet.webdesign.clientside eller comp.lang.javascript, hvor
halvdelen af dit spørgsmål faktisk hører hjemme.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside (som jeg ikke læser)

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk