Svedlugt ...
Fra : Torben Andersen

Dato : 11-01-02 12:18

Jeg har store problemer med svedlugt under mine arme - jeg er en renlig
person, der tager bad hver morgen, som tager rent tøj på hver dag, og som
bruger deodorant m.m.

Det virker bare næsten som om, at lige gyldig hvilken deodorant jeg bruger,
så er effekten ikke særlig god. Indenfor få timer, er duften blevet blandet
med en snigende svedlugt, som senere på dagen selvfølgelig bliver et problem
for mig.

Jeg har prøvet et utal af "normale" deodoranter - spray deodorant, natural
deodorant, stick osv. - uden den store effekt. Jeg har ikke snakket med
fagmand / læge om dette (endnu).

Nogen der har et forslag eller en kur til mit problem ?

Mvh
TA

Fra : A. Knudsen

Dato : 11-01-02 12:31

Hej Torben !

Prøv at smøre aluminium klorid under armene i en periode - det vil nok kunne
hjælpe dig.
Købes på apoteket. Der er vedlagt brugsanvisning.

Hilsen
A.Knudsen.

Fjern x'erne fra min emailadresse ved svar.

http://www.anya.esenet.dk

Denne mail er viruschekket af Norton Antivirus 2002.

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 11-01-02 17:22

"Torben Andersen" <ta43@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der har et forslag eller en kur til mit problem ?

Drikker du nok vand? Man skal helst drikke minimum 2 liter vand om dagen,
for at opretholde væskebalancen. Hvis du har underskud af væske, bliver din
sved mere koncentreret, og lugter derfor mere.

Håber det kan hjælpe.

Thomas

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 12-01-02 23:35

Hej

Det kan faktisk godt være, at det ikke er dig, der er noget galt med, men
dit vaskepulver.
Det ved jeg af egen erfaring. Hvis jeg køber noget billigt på tilbud, lugter
hele familen hurtigt af sved.
Prøv evt. at lugte til en "nyvasket" bluse?
Jeg vil nødig reklamere, men jeg bruger Ariel og vasker bluser på 40 grader
og undertøj på 60.

VH Birgitte

Fra : KM

Dato : 13-01-02 13:10

Hej Torben

Jeg har også selv døjet meget med svedlugt, og blev anbefalet en deo der
består af krystaller. Den hedder "Naturens egen deodorant" Do2. Det er en
lille flaske der er fyldt op med krystaller, du hælder så almindelig
postevand fra hanen ned over og bruger det under armene, og vupti er lugten
væk. Det har hjulpet mig meget....
Der er også en anden ting, det er at lugten hænger i tøjet, og den lugt
bliver aktiveret hver gang man trækker idet, og kommer til at svede igen.
Den kan dog fjernes ved at lægge tøjet i blød i en blanding aff rodalon og
vand. Det kan købes hos Matas og i super markeder.

Jeg håber du kan bruge det til noget.
Hej fra
Karina

Fra : Torben Andersen

Dato : 13-01-02 13:22

Tak til alle for de gode råd - jeg prøver det hele ...

Personligt tror jeg nok problemet ligger i vaskepulveret / tøjet, som de 2
seneste indlæg fortæller om - sveder jeg bare en lille smule allerede fra
morgenen af, lugter jeg meget dårlig under mine arme, og alligevel, når jeg
trækker af trøjen senere, synes mine armhuler at dufte "okay"

Men - jeg prøver alle forslagene - tusind tak!!!

-
Mvh
Torben

Fra : izeqb

Dato : 13-01-02 22:32

On Sun, 13 Jan 2002 13:21:48 +0100, "Torben Andersen"
<ta43@hotmail.com> wrote:

> [...]
>trækker af trøjen senere, synes mine armhuler at dufte "okay"
>
>Men - jeg prøver alle forslagene - tusind tak!!!

Har du prøvet "Rexona 24H Intensive" ?
Den har ihvertilfald virket på mig.

Først bruger jeg den, og 5 min efter, bruger jeg så min alm. deo.....