Aloe Vera
Fra : Denise

Dato : 11-01-02 10:01

Hej
Jeg er noget i vildrede mht Aloe Vera. I december bladet fra BB klubben stod
der Aloe Vara under giftige planter.
I Huskatten fra december nævnes mange produkter fra serien der skulle være
gode for katte (både til at drikke og smøre med). Er der nogle der kan
forklare mig om den er giftig eller ej. Hvorfor jeg bl.a. spørger er, at jeg
bruger Aloe Vera creme i ansigtet og nogle gange kan kattene jo finde på at
give et slik.
Hilsen Denise

Fra : Helle_Andersen

Dato : 11-01-02 10:54

"Denise" skrev d. 11-01-02 10:01 dette indlæg :
> [...]
at jeg
> bruger Aloe Vera creme i ansigtet og nogle gange kan kattene jo finde

Hej Denise

En del af planten er giftig, men jeg kan ikke huske hvilken del. En
anden del er ufarlig og det er naturligvis den man bruger til
produkterne til indvordes brug.

Hilsen Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Denise

Dato : 11-01-02 12:00

Hej Helle
Tak for svar, jeg lader så katten fortsætte med at vaske mig ))
Der stod også i Huskatten hvor smart det var at have en plante derhjemme,
hvis man fik rifter eller lignende. Men det er jo ikke specielt smart, hvis
noget af planten er
giftig for katte.
Hilsen Denise

Fra : A. Knudsen

Dato : 11-01-02 12:28

Hej Denise !

Tøsen ville have stillet poterne forlængst, hvis de var giftige....
Hvis ikke vi får stillet vores aloe vera planter godt af vejen, kan vi være
sikker på, at de er spist.
Tøsen flår dem af potteplanten, og gnasker løs af dem.
Hun eeeelsker dem.

Oscar derimod HADER dem.

God weekend herfra.

Hilsen
Anya.

Fjern x'erne fra min emailadresse ved svar.

http://www.anya.esenet.dk

Denne mail er viruschekket af Norton Antivirus 2002.

Fra : Denise

Dato : 11-01-02 13:41

Hej Anya.
Jeg regnede også med at de var ugiftige, men rart af få bekræftet, nu når
den lige pludselig stod
under giftige planter. Jeg vil en dag prøve og se om jeg kan få fat i en
plante.
Også god weekend.
Hilsen Denise

Fra : Camilla Scharff

Dato : 11-01-02 12:43

> [...]
> Hej
> Jeg er noget i vildrede mht Aloe Vera. I december bladet fra BB klubben

Jeg mener, at det er roden, der er giftig... har i øvrigt lige checket i
hæftet "Kattens grønne blad", der er udgivet af den hedengangne Dansk
Abyssinier og Somali Club (DAC) og som vist ikke bliver genoptrykt, der
indeholder en liste over giftige planter mv. - der er Aloe Vera ikke nævnt!
Saften og bladene er mig bekendt absolut ugiftige, da det jo er det man
bruger til cremer og diverse andre midler til både ind- og udvortes brug.
Der findes rigtig mange Aloe Vera produkter til dyr, bl.a. har jeg en flaske
Aloe Vera Vet, som kan bruges til smårifter mv. samt til at tørre øjne.
Desuden er der noget gel, som kan bruges til at smøre på tandkød (indvortes)
hvis katten/hunden/mennesket lider af tandkødsbetændelse mv., så i det store
hele er Aloe Vera produkter ikke giftige. Tea Tree-produkter er derimod, så
hvis man har cremer mv. med Tea Tree i, så ville jeg passe på at kattene
ikke slikkede på det...

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Denise

Dato : 11-01-02 13:44

Hej Camilla
Tak for svar, jeg har også en del lister og blade, hvor den ikke er nævnt,
men som sagt står der bare navnet i BB bladet - noget forvirrende det kunne
jo
være der var opdaget noget nyt.
Håber det går godt med dine "groggy" misser, og bid lige Bast fra mig.
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 11-01-02 16:18

Hej Camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-01-02 14:12

Denise wrote:

> [...]
> bruger Aloe Vera creme i ansigtet og nogle gange kan kattene jo finde på at

Hej Denise

Donna blev jo helbredt for sin dårlige mave med aloe vera. I forbindelse
med kurens start fik jeg et udskrift med oplysninger af Raiku Sarvå.
Heraf forstod jeg det sådan at Aloe Vera bladene består af 2 lag. Lige
under bladets "hud" ligger der et gult lag, som er kraftigt irriterende
og afførende. Det skal man holde sig fra. Inde i bladet ligger så
geleen, der er klar og helbredende. Produkterne med Aloe Vera er
selvfølgelig lavet af den klare gele. Men når missen bider i en Aloe
Vera plante får den jo en dosis af både det ene og det andet, hvis du
forstår hvad jeg mener
Jeg gætter selv på at det er derfor planten er opført på "de giftige
planters liste" - også på min egen hjemmeside, i øvrigt

Mange hilsner fra Ann R, Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Denise

Dato : 11-01-02 14:52

Hej Ann
Jeg kunne jo netop huske det med din Donna. Nus og kram
til Donna og Ditte.
Hilsen Denise

Fra : Camilla Scharff

Dato : 11-01-02 15:27

Hej Ann

Jep, jeg vidste det var mig, der huskede galt

Tak for forklaringen, som du vist nok har givet os før også

Mange hilsner
Camilla

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev...

Fra : Trine Piltoft

Dato : 11-01-02 16:47

Hej Ann og liste!

Sjvot at Aloa Vera emnet skulle dukke op idag, for jeg havde netop et
par spørgsmål om det også.
En af mine tidligere killingekøbere har problemer med den kat hun har
købt fra mig. Han er nu snart 3 år gammel, og har siden han var godt et
halvt år gammel haft problemer med "tynd mave" efter en voldsom
maveinfektion hvor han var indlagt på dyrehospitalet. Han har været
undersøgt for alt muligt, og har været igennem flere penicilinkure uden
at det har hjulpet synderligt. Hans afføring er (efter sigende) aldrig
helt fast, men kan idag holdes rimeligt med specialfoder.

Jeg fortalte ejeren at jeg havde læst om Aloa Vera produktet på Donna og
Ditte´s hjemmeside, og hun kunne godt tænke sig at vide noget mere og
evt. prøve det. Det kunne jo være dejligt hvis maven kom helt i orden,
og ikke kun næsten.

Hvis du kunne oplyse mig om følgende, vil jeg derfor give
informationerne videre, og krydse fingrer for at det hjælper:
- Produktnavnet
- Hvor man køber det
- Hvor tit og hvor meget han skal have
- Hvor hurtigt det hjælper (hvis det hjælper)
- Pris

Hilsen Trine
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 11-01-02 22:44

Hejsa

til alle dem der har fået lyst til at anskaffe sig aloa vera plante, så kan
jeg fortælle at de har haft dem i netto i denne uge, så smut ned og se om de
har flere tilbage

Mvh Tina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-01-02 23:56

Husk det skal være læge-aloe vera, ellers virker det ikke så godt

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-01-02 00:45

Trine Piltoft wrote:

> [...]
> - Pris
>
> Hilsen Trine
> Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s

Hej Trine

Produktet (det indvortes) hedder Aloe Vera Gel og kommer fra et
amerikansk firma der hedder Forever Living Products. Der er efterhånden
rigtig mange forhandlere her i landet - bl.a. min arbejdskollega Nina,
der hørte om det da Donna kom i behandling. Hvis du vil, er jeg sikker
på, at det er OK at jeg mailer hendes telefonnummer til dig - hun skal
faktisk til Jylland om 14 dage.
Men der er også forhandlere på nettet - jeg skal vende tilbage med et
par adresser når jeg finder dem. Og rigtig mange dyrlæger bruger det
vist efterhånden.
Prisen virker umiddelbart lidt høj. 230 kr. (ca.) for en liter. Man kan
ikke købe mindre end en liter. Til gengæld er der fuld
tilbageleveringsret med pengene tilbage i 3 måneder, hvis man ikke synes
man har gavn af det.
Doseringen til katte er som standard 2 ml morgen og aften. Men da det
ikke var nok til Donna fik jeg lov af Raiku til at gå op til max. 5 x 5
ml. Man skal helst starte lidt forsigtigt de første dage, f.eks. med 1
ml x 2, for der er nogle få katte der ikke kan tåle det.
Så skal man være opmærksom på, at der ofte kommer en opblussen af
problemet i starten. For Donnas vedkommende efter 5 dage. (Gudskelov var
det i en weekend, for ellers havde jeg garanteret ringet til dyrlægen og
sagt at _det der_ kunne hun ikke tåle! Om mandagen var det ovre.)
Og så skal man være tålmodig. Som med al naturmedicin virker det langsomt.
Donna fik sin første bedring efter ca. 3 uger, mener jeg. Men man skal
ruste sig til mange tilbagefald - desværre. Men tilbagefaldene blev
sjældnere og sjældnere. Og til sidst fik hun kun problemer, når jeg
stoppede behandlingen. Og nu endelig satte damen selv hælene i og ville
ikke have mere. Og det holder. Hun er "medicinfri" nu på 4 måned
Katte kan vist almindeligvis godt lide det, når de lige har vænnet sig
til smagen. Hvis man kun har en kat og ikke fodrer ad libitum, kan man
hælde det over maden. Jeg brugte en engangssprøjte, for jeg ville gerne
kontrollere at Donna fik sin dosis.
Ikke fordi Ditte tager skade af det - ifølge Raiku Sarvå er det et
virkelig godt kosttilskud til katte, også de raske. Så Ditte har fået
lidt af og til osse - når hun var nysgerrig efter, hvad det var jeg
hældte i søster...
Held og lykke med projektet

Mange hilsner fra Ann R

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-01-02 01:50

Ann Rudbeck wrote:

> Men der er også forhandlere på nettet - jeg skal vende tilbage med et
> par adresser når jeg finder dem.

Her er en adresse på en af de mange forhandlere, der sælger på nettet.
Jeg kender ikke dem der står bag lige netop denne side - men det er i
hvert fald det rigtige produkt siden handler om

http://www.aloeverashop.dk/produkter/aloe_vera_drikke.htm

Mange hilsner fra Ann R

Fra : Helle Andersen

Dato : 12-01-02 02:06

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en meddelelse news:3C3F8845.3010606@mac.com...
Her er en adresse på en af de mange forhandlere, der sælger på nettet.
Jeg kender ikke dem der står bag lige netop denne side - men det er i
hvert fald det rigtige produkt siden handler om

Men man kan da også bare nøjes med at gå i
Matas

Matas' aloe vera produkter er dog ikke helt så
gode, som de man kan få hos dyrlægen, men de
virker fint på mine katte.

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-01-02 13:33

Helle Andersen wrote:

> Men man kan da også bare nøjes med at gå i
> Matas

Det kan man. Men Matas produkter er siet - de indeholder ikke frugtkødet
og som jeg har forstået har det en betydning for virkningen.

Mange hilsner fra Ann R

Fra : Helle Andersen

Dato : 12-01-02 14:51

>Det kan man. Men Matas produkter er siet - de >indeholder ikke frugtkødet
>og som jeg har forstået har det en betydning for >virkningen.

Du har helt ret - som jeg også skrev, er det ikke
helt så godt. Men det er ganske glimrende i en
snæver vending.

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-01-02 00:11

Helle Andersen wrote:

> Du har helt ret - som jeg også skrev, er det ikke
> helt så godt. Men det er ganske glimrende i en
> [...]

Det er sikkert rigtigt. Men jeg tænkte, at jeg hellere måtte anbefale det, jeg har erfaring med

For resten er "frugtkød" vel noget vrøvl, når det er et blad Hvad
hedder det så?? Men du forstår nok meningen...

Mange hilsner fra Ann R

Fra : Helle Andersen

Dato : 13-01-02 01:03

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en meddelelse news:3C40C27A.9070507@mac.com...
For resten er "frugtkød" vel noget vrøvl, når det er et blad Hvad
hedder det så?? Men du forstår nok meningen...

Ork ja, det er "fnuller" *GG*

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 13-01-02 19:10

Hej Ann!

Tak for din hjælp - jeg har sendt oplysningerne videre, og hun har tænkt
sig at gå i gang med projektet, så håber vi det hjælper.

Hilsen Trine P.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-01-02 23:53

Ann Rudbeck wrote:

> Doseringen til katte er som standard 2 ml morgen og aften. Men da det ikke var nok til Donna fik jeg lov af Raiku til at gå op til max. 5 x 5 ml.

Jeg har lige opdaget en temmelig meningsforstyrrende fejl. Det er selvfølgelig ikke 5 x 5 ml daglig. Det er 2 x 5 ml daglig. Ups, undskyld Trine - og I andre

Mange hilsner fra Ann R