Min løsning på fjernelse af bumser/akne
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 11-01-02 03:30

Heey!

Jeg har haft bumser i de sidste 6 år, og har med tiden fundet min ultimative
kur på at fjerne satanerne.. Og nej, det var ikke en tur til en kosmetolog..
tværtimod!

Køb dette:
1) Basiron eller et andet produkt på apoteket som nedsætter produktionen af
talg i huden.
2) En lille flaske ren tea tree oil (kan købes i netto til 25 kr)
3) Både Matas special ansigtscreme mod uren hud og Matas ansigtsgele med
thiosomer, ca. 30-40 kr. stykket.
4) Matas ansigtsvask mod uren hud

Gør så følgende:
Smør først huden ind i basiron. Lad det lige tørre lidt i 5 minutter, og kom
så enten specialcremen (ved meget tør hud) eller ansigtscremen (ved mindre
tør hud) på.
Find så tea tree olien frem... pas på.. ikke for store mængder på din hud,
da det er kradse sager... Smør det på de områder hvor du har synlige bumser.

Lad skidtet tørre i 5 minutter eller mere, og gå så i seng...
Sov og næste dag er din hud nok rimelig tør... gå i bad,
brug ansigtsvask-cremen (følg vejledningen - dvs. smør det ud i cirkler på
din hud).
Efter badet kan du evt. komme noget tea tree olie på de synlige bumser, og
så komme noget ansigtsgele ud i hele ansigtet bagefter..

Inden du går i seng bruger du ansigtsvasken og gentager proceduren. DET
virker, i modsætning til de 10 forskellige ting, lige fra kosmetolog til
anti-bumsepiller som jeg har prøvet i tidens løb..

Men husk:
Vær tålmodig... det tog ca. 5 dage før end jeg ku se noget, men til gengæld
så har jeg ingen bumser når jeg bruger ovenstående metode hver dag.

Hvis din hud slår meget ud over basironen, så nøjes med at bruge ansigtsvask
og ansigtsgele/specialcreme i perioder..

Jeg håber at denne lille vejledning kan hjælpe nogen uden om alle de
skuffelser som jeg har været igennem .

Med venlig hilsen
Christian Jørgensen...

Fjern -removethis- i min mailadresse hvis du vil skrive over mail.

Fra : Niels

Dato : 11-01-02 15:21

Basiron sælges ikke mere på danske apoteker !!!!!

Niels

Fra : Mikkel Krogh

Dato : 12-01-02 12:29

Hej Gruppe!

Ang. Basiron.

Det er korrekt at Basiron 5% og 10% er udgået af handlen. Firmaet 'Galderma'
oplyser at de er ved at forbedre produktet og at det vil vende tilbage (på
et endnu ikke kendt tidspunkt) under et nyt navn.

I mellemtiden har firmaet Medic Team lanceret et produkt som lægger meget
tæt på Basiron. Produktet hedder Acnix og kan købes på apoteket. Det findes
som creme (25 ml.) og som linement (50 ml.)

Med venlig hilsen,

Mikkel Krogh
Farmakonom-elev

Fra : N/A

Dato : 13-01-02 03:54

Fra : Mikkel Krogh

Dato : 13-01-02 03:54

Hej!

Nej, Acnix indeholder ikke benzoylperoxid, men derimod 'sodium shale oil
sulfonate' og salicylsyre. Førstnævnte stof virker desinficerende mens det
andet virker keratolytisk, det vil sige at det fjerner døde hudceller i
hornlaget.

Iflg. de undersøgelser som Medic-Team har offentliggjort i forbindelse med
lanceringen af Acnix har produktet god virkning (?!?). Men det er jo op til
den enkelte at vurdere det.

Acnix er ikke med i Lægemiddelkataloget da produktet ikke er registreret som
et lægemiddel, men derimod som en frihandelsvare. Dette bevirker også at der
ikke er en følgeseddel til produktet. Der findes dog lidt information om
produktet på www.medicteam.dk.

Med venlig hilsen

Mikkel Krogh
Farmakonom-elev

Fra : N/A

Dato : 13-01-02 12:58

Fra : Kata

Dato : 13-01-02 12:58

"Thomas Kratz" <thomas.kratz@get2net.dk wrote:
> Ja, salicylsyre er godt for mange ting, hård hud, ligtorne og vorter
> f.eks., men behandling af bumser? .
Jo, den er faktisk rigtig nok - men jeg kan ikke huske den minimalt
aktive konc....

>Natrium shale sulfonat olie har jeg ikke hørt om før. Dermed ikke sagt
at det
> ikke kan have en fin virkning.

Det har jeg heller ikke...

> Det var lidt hvad jeg frygtede. Jeg har prøvet masser af såkaldte
> vidunder "frihandelsmidler". De har ikke virket nogle af dem. Kravene
om
> dokumentation og testning er alt andet lige nemmere at slippe uden om
> når midlet ikke skal gennem en lægemiddelgodkendelse.

Selv bryder jeg mig heller ikke om akne-frihandelsmidler, men jeg har
efterhånden fundet et par mærker som har en OK effekt.
Vichy's Normaderm Express 2-in-1 lotion bruger jeg til at rense huden =>
go' forebyggende effekt. Vaskegelen og ansigtscremen i samme serie er
også OK. SVJH så indeholder de salicylsyre, triclosan og glycolsyre.
Synergie Pure har også en virkningsfuld deep pore vaskegel.

Ellers kan man på nettet finde/købe frihandelsvarer der indeholder
benzoylperoxid...hvis behovet er akut.

Mht. akne-midler på recept, så finder jeg Redap gelen mere mild mod
huden end basiron og den er ganske effektiv

Kata

Fra : Mikkel Krogh

Dato : 13-01-02 18:58

"Kata" <kata@get2net.dk> skrev i en meddelelse
newse08.61$jn5.2066@news.get2net.dk...
> Jo, den er faktisk rigtig nok - men jeg kan ikke huske den minimalt
> aktive konc....

koncentrationer over 0,04 % virker desinficerende...

Mikkel Krogh
Farmakonom-elev