Æ dowter
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-01-02 01:07

Det er nu, der skal indgås væddemål.

Den 2. januar spurgte Annette min læge (Sven S. Larsen), hvad der
skulle ske med alle oplysninger fra Mølholm om mit behov for ordentlig
medicin.

Det anede han da ikke, men jeg kunne jo komme ind til ham og snakke.
Hun mente ikke, der var nok luft i cyklen til at have mig og
rullestolen bagpå, så han foreslog at komme herop til mig.

Den 3., 4. og 7. havde han fri, da han fejrede sin fødselsdag, men den
8. ville han komme mellem 12:00 og 13:00.
Det gjorde han bare ikke, og da Annette ville spørge hvorfor, sagde
den rare telefonsvarer, at klinikken var lukket.

Den 9. var den så åben igen, og sekretæren kunne meddele, at Sven
sikkert helt havde glemt det - han havde nemlig ogsåglemt at notere
det nogen steder.

De aftalte så, at han skulle tage sig sammen til et nyt forsøg den 11.

Kommer han eller hva?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 11-01-02 09:01

Hej igen Kaj.
Kig ned

--

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse news:a1ldsc.3vvn4bh.1@kajsvenningsen.dk...
> Det er nu, der skal indgås væddemål.
snip-snap

> [...]
>
> Kommer han eller hva?
> --
> Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

Så er nu du skal se at få samlet alle de 'ævler', du kan Kaj.
Husk det gamle ord : 1 æble om dagen holder 'dowter'n' væk - hvis man ka' ramme ham!
Hvis det ikke går, som jeg plejer at fortælle:
"Dokter, der står på min seddel fra konen, at jeg skulle komme herop."
"Ja det er noget med din hukommelse. Hvordan har din korttidshukommelse det?"
"Det kan jeg ikke huske!"
--
MVH robert
--------------------

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-01-02 13:39

Robert Refsgaard skrev:

>Så er nu du skal se at få samlet alle de 'ævler', du kan Kaj.
>Husk det gamle ord : 1 æble om dagen holder 'dowter'n' væk - hvis man ka' ramme ham!

Annette bliver flintrende rasende, hvis jeg kyler med æwlerne. Hun vil
hellere have æwlekage end æwlemos.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-01-02 13:39

Kaj Svenningsen skrev:

>Kommer han eller hva?

Det gjorde han. Endda præcis 3 døgn for sent. Det undrede ikke ham,
for han var sgu altid bagefter.

Han lyttede på hjertet og lungerne. Tog blodtryk og talte puls. Han
konstaterede derved, at min tilstand var som en 17-årigs. Jah der var
sådanlige - sådan lige - en lille bitte smule vand i lungerne.
Nåh ja, der var også sådan lige en lille bitte anelse
gammelmandssukkersyge,
Jaja der var da selvfølgelig også en del vand i undersåtterne, men det
var der jo ikke noget underligt i, når jeg sad der på min flade røv
hele tiden.
Andre læger påstår godt nok, at det får man altid af et hjerte som
mit.

Jeg vrøvlede lidt om læger i almindelighed, og mine i særdeleshed.
"Når den ene siger nedsæt ølforbruget, den anden siger Selo-Zok, den
3. siger Selo-Zok dur ikke uden hjertemagnyl, den 4. siger Selo-Zok
dur slet ikke, det skal være Sotacor, og den 5. siger intet af det
dur, er det så for at kurere mig, eller for at overgå hinanden"?

Sven: "Lidt af hvert vel nok, æh hvad er Sotacor egentlig for"?

Mig:"Det samme som Selo".

Sven:"Ja - nåh ja".

Mig:"Har du ikke læst rapporten fra Mølholm"?

Sven:"Jow da, det er længe siden. Den har jeg sgu glemt og ladet ligge
med vilje. Ellers kører jeg jo bare videre i samme skure. Det er bedre
at tænke selv".

Han fyldte 3 dunke med blod - mit blod - og gik hjem med beskeden, at
han ville ringe på tirsdag, når prøverne var analyseret, hvis han
huskede det, ellers kunne vi lige ringe til ham, så ville han have en
argumenteret plan klar til vedtagelse eller forkastelse.

Skiide godt Egon.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-01-02 14:43

Kaj Svenningsen skrev:

> [...]
>huskede det, ellers kunne vi lige ringe til ham, så ville han have en
>argumenteret plan klar til vedtagelse eller forkastelse.

Tirsdag gik, og trods en telefonisk påmindelse lykkedes det ham at
'glemme' at svare.
Han har fanme ikke villet fortælle om resultatet.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-01-02 17:38

Kaj Svenningsen skrev:

>Tirsdag gik, og trods en telefonisk påmindelse lykkedes det ham at
>'glemme' at svare.
>Han har fanme ikke villet fortælle om resultatet.

I dag onsdag fik klinikken igen en telefonisk 'røvfuld' for den
manglende opringning.
Kl. 17:25 ringede fjolset så for at bedyre, han ikke havde glemt det,
men ikke havde haft tid til at gennemlæse resultaterne endnu.
Det ville han se at få gjort og så ringe i morgen.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-01-02 19:06

Kaj Svenningsen skrev:

>Det ville han se at få gjort og så ringe i morgen.

Hvis han ikke pludseligt har slået sig ned som natlæge, er 'imorgen'
vist gået, og han har ikke ringet.

Har nogen af jer gode kontakter til hA eller Bullshit?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 17-01-02 19:39

Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev:

>Har nogen af jer gode kontakter til hA eller Bullshit?

Får I heller ikke aviser oppe på Thyholm?
Det er mange år siden at Bullshit blev udryddet, i dag hedder de
Bandidos, dem der ikke er Hells Angels ...
Men jeg tror nu ikke de kan hjælpe dig med din senile doktor, de kan
allerhøjst levere nogle kulørte pillerr, der kan få dig til at se
meget anderledes på situationen.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-01-02 21:17

Leonard skrev:

>Får I heller ikke aviser oppe på Thyholm?

Vi har news, hva' ska' vi med mer'?

>Bandidos, dem der ikke er Hells Angels ...

Lugter de så mon anderledes?

>Men jeg tror nu ikke de kan hjælpe dig med din senile doktor, de kan
>allerhøjst levere nogle kulørte pillerr, der kan få dig til at se
>meget anderledes på situationen.

Hva' fan'en, er der også gået kagekone i dem?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 17-01-02 20:08

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Hvis han ikke pludseligt har slået sig ned som natlæge, er 'imorgen'
> vist gået, og han har ikke ringet.

Han er s* da ikke for snedig - hvor er det bare træls!

> Har nogen af jer gode kontakter til hA eller Bullshit?

Kan du ikke vare sende Goliat og co

--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-01-02 21:18

Lotte M skrev:

>Kan du ikke vare sende Goliat og co

Goliats far, faster og farbror står i hvert fald og tripper.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 18-01-02 21:20

Kaj Svenningsen skrev:

>Hvis han ikke pludseligt har slået sig ned som natlæge, er 'imorgen'
>vist gået, og han har ikke ringet.

i dag den 18. ringede han så omsider kl. 17:33 for at fortælle, at han
nu har tænkt.

Han vil så fjerne Sutacor (dem Ægidius ordinerede til at afholde
hjertet fra at løbe løbsk) helt, og indføre ACEhæmmere (slangegift)
sammen med hjertemagnyl og Imdur.

Hans tanker omfattede vist en 3-4 medikamenter mere, men han tør ikke
sætte det hele i værk på én gang, da han så ikke vil ane, hvad der
giver problemer, hvis problemer opstår.

Han vil så kontrollere ca. hver anden uge for at se, om det gavner
eller skader eller måske slår nyrerne i smadder.

Det øger da spændingsfaktoren en del.
Den nye behandling starter på mandag, hvis han husker at sende
medicinen, og han kontrollerer så den 30.01., hvis han husker det.

www.kajsvenningsen.dk/