plus mig
Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 10-01-02 23:28

Jeg skal bruge et script som finder ud af hvad den sidst oprettede .txt fil
der er i en mappe hedder (f.eks. er filnavnet 0004.txt), og så skal den lave
en ny txtfil som har navnet 0005.txt,
jeg vil lige vide hvordan jeg laver sådan noget!!:..
eller også ville det jo være godt hvis der var en der lige ville lave
scriptet....
men hvis der er nogen der vil lave sådan et script så vil jeg også være
meget glad for så mange forklaringer i som muligt..... man er jo ikke en
newbie for ingenting...

men jeg tænkte på om man ikke kunne få scriptet til at læse "sidst
opdateret" i filen... og så finde ud af hvad filen hedder... og så lave en
ny fil.... med den forriges fil's navn +1
lyder lidt åndsvagt...men hvis i kan...så vil jeg blive glad

Tak på forhånd

Fra : Mikael Hilligsøe

Dato : 11-01-02 00:59

Hvad med bare at lave en for-løkke, som tester om filen findes. Findes filen
ikke - jamen så ved vi hvilket nummer vi er kommet til.
pseudo-kode
for($i=0;$i<100;$i++)
{
if(!is_file("$i.txt"))
{
opret_fil($i)
ecit;
}
}

ved ikke om det er en omvej at gøre på denne måde, men det burde virke!!!
Man kunne også skrive sidste filnavn ind i en tekstfil, og så hente værdien
derfra og lægge 1 til.

....hillig

Fra : Anders Johannsen

Dato : 11-01-02 11:05

> ved ikke om det er en omvej at gøre på denne måde, men det burde virke!!!

Det er meget ineffektivt, idet eksekveringstiden stiger lineært med antallet
af filer, og det sætter samtidig en arbitrær begrænsning for maksimalt antal
filer (100 i ovenstående eksempel).

> Man kunne også skrive sidste filnavn ind i en tekstfil, og så hente
værdien
> derfra og lægge 1 til.

Det er en straks et bedre forslag.

Man kan også oprette et symbolsk link til den seneste fil -- efter samme
princip som ovenstående.

Under alle omstændigheder bør man sikre sig eksklusiv adgang til
skrivning -- f.eks. ved en låsefil.

/A

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 13-01-02 00:43

Præcis hvad jeg ledte efter..
det virker fint og tager ikke ret lang tid at eksekvere...
thx boys