hjælp til javascriptfunktion
Fra : Rasmus Rose

Dato : 10-01-02 23:30

Jeg ville høre om det var muligt af lave en funktion, der sætter
action i et formtag(hvis navn er "afd") lig med noget tekst og
værdien af et tekstfelt(hvis navn er "afdeling"). Og derefter
submit'er skidtet. Lidt hen af dette:

<script type="text/javascript">
function submit_afd()
   document.forms.afd.action='login.asp?event=ShowBlue&AId='+docume
nt.forms.afdeling.value;
   document.forms.submit;
</script>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tobias

Dato : 11-01-02 19:23

> <script type="text/javascript">
> function submit_afd()
>    document.forms.afd.action='login.asp?event=ShowBlue&AId='+docume
> [...]

Start Med at sætte et par Tuborg klammer({}) om din functions-ting

Fra : Rasmus Rose

Dato : 12-01-02 14:14

Tobias wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Start Med at sætte et par Tuborg klammer({}) om din functions-ting

Er gjort, men det virker ikke endnu. Den submit'er godt nok, men min
action bliver ikke ændret.

Fra : Anders Roy Christian~

Dato : 12-01-02 16:35

> <script type="text/javascript">
> function submit_afd()
>document.forms.afd.action='login.aspevent=ShowBlue&AId='+docume
> [...]

Jeg gætter bare, men hvad laver "afd" når det er formens action der
skal ændres?
Jgg vil nok sige det skule se såden her ud:
document.form.action = "action"

Men som sagt rent gæt!

Med venlig hilsen Anders Roy Christiansen

Vær sød at prøve mig og mins ven hjemmeside:

http://www22.brinkster.com/jesand

Fra : Rasmus Rose

Dato : 12-01-02 19:43

> [...]
der
> skal ændres?
> Jgg vil nok sige det skule se såden her ud:

Du gættede desværre forkert :(
Det gjorde ikke den store forskel.

Fra : Rasmus Rose

Dato : 13-01-02 00:13

Jeg fandt følgende script på viewsource.dk:

-----
<script language="JavaScript">
<!-- Hide the script from old browsers -->

function surfto(form)
{
var myindex=form.select1.selectedIndex
if (form.select1.options[myindex].value != "0")
{
window.open(form.select1.options[myindex].value, target="_top");
}
}
//-->
</script>

<form NAME="form1">
<select NAME="select1" onChange="surfto(this.form)" SIZE="1">
<OPTION SELECTED VALUE=>-------------- Menu ---------------
<OPTION VALUE="http://www.viewsource.dk">www.viewsource.dk
<OPTION VALUE="http://www.yahoo.com">www.yahoo.com
<OPTION VALUE="http://www.altavista.com">www.altavista.com
<OPTION VALUE="http://www.excite.com">/www.excite.com
</select>
</form>
------

Men jeg vil gerne have en ekstra parametre i funktionen, der
indeholder navnet på selecten, da jeg skal bruge funtionen til flere
selecter. Men det giver en fejl når jeg laver følgende ændringer:

function surfto(form) // laver jeg om til:
function surfto(form,select)

var myindex=form.select1.selectedIndex // laver jeg om til:
var myindex=form.select.selectedIndex

if (form.select1.options[myindex].value != "0") // laver jeg om til:
if (form.select.options[myindex].value != "0")

window.open(form.select1.options[myindex].value, target="_top"); //
laver jeg om til:
window.open(form.select.options[myindex].value, target="_top");

<select NAME="select1" onChange="surfto(this.form)" SIZE="1"> <!--
laver jeg om til:
<select NAME="select1" onChange="surfto(this.form,'select1')"
SIZE="1">

Hvad gør jeg galt?

Fra : Rasmus Rose

Dato : 14-01-02 20:28

Hallo derude....
Der må da være nogle hajer derude et stede, der kan hjælpe mig. Men
jeg tror ikke der kræver den store indsigt i javascript for at kunne
tilføje den ekstra parameter. Men sagen er, at jeg ikke aner en dyt
om javascript når det kommer til stykket.