Problemer med Connection til SQL Server
Fra : Lars Klingenberg

Dato : 10-01-02 23:03

Hi,

Vi har lige installeret SQL Server 2000 på en webserver og jeg sidder og
prøver at få hul igennem, men det går ikke så godt. Jeg får fejlen: Login
failed for user 'IFISERVER\IUSR_IFISERVER'

Min kode lyder: objConn.Open "DSN=ifidb", "UserID=administrator",
"Password=voreskodeord"

SQL Serveren blev installeret med serverens "authentication", så derfor
bruger jeg serverens administrator login, men det virker ikke. Jeg har
naturligvis oprettet DSN'en som System DSN.

Er der nogen der kan give en forklaring på fejlen og hvordan jeg kan udbedre
den?

Med venlig hilsen
Lars Klingenberg

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 11-01-02 01:04

Hm, jeg prøvede med en lidt anden syntaks:

vCS = "Driver={SQL Server}; server=IFISERVER; UID=administrator;
PWD=voreskodeord; database=ifidb"
objConn.connectionString = vCS
objConn.Open

Det gav en lidt anden fejl, men spørgsmålet er om det ikke er samme problem,
blot fra en anden vinkel:

Login failed for user 'administrator'. Reason: Not associated with a trusted
SQL Server connection.

Det lyder som en opsætningsfejl på serveren (Windows 2000 Server). Er der
nogen der kan hjælpe mig med den?

Lars Klingenberg

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-01-02 10:56

> Det lyder som en opsætningsfejl på serveren (Windows 2000 Server). Er der
> nogen der kan hjælpe mig med den?

Snarere et problem med din ODBC opsætning
Start med at kikke lidt OLEDB, og brug sidenhen dsnless connections

Såvidt jeg lige kan gennemskue prøver du at connecte vha en MSSQL bruger
Den første fejl tyder på at din ODBC er sat til at bruge NT authentication

Såeeh hvad er dine properties/egenskaber for din ODBC?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 11-01-02 15:29

> Snarere et problem med din ODBC opsætning
> Start med at kikke lidt OLEDB, og brug sidenhen dsnless connections
Det var også hvad jeg i første omgang havde tænkt mig og det er nu lavet om
til:
vCS = "Provider=SQLOLEDB; Data Source=[ip-nummer]; UID=sqladmin;
PWD=kodeord;"

Er der nole ting jeg bør ændre i denne? på www.asp101.com anvendes "Initial
Catalog", "Connect Timeout og "Network Library". Hvad gør de og er det en
fordel?

> Såvidt jeg lige kan gennemskue prøver du at connecte vha en MSSQL bruger
> Den første fejl tyder på at din ODBC er sat til at bruge NT authentication
Det er rigtigt! Og det er også rettet nu. Jeg oprettede en ny bruger til den
pågældende database i SQL Server Group som jeg gav SQL authentication. Så
behøver jeg heller ikke bruge 'administrator' da kodeordet til denne er
kodeordet til andre vitale dele på netværket.

Det virker nu prima!

Fra : Flemming Riis

Dato : 11-01-02 14:16

> [...]

> SQL Server connection.
>
> Det lyder som en opsætningsfejl på serveren (Windows 2000 Server). Er der

er du i samme domain som sql serveren, bruger du NTauth eller sql , hvis sql
kontroller det er enablet