History.back() i flere frames?
Fra : Søren Søby

Dato : 10-01-02 22:10

Hej alle.

Jeg har en hjemmeside der er bygget op af 3 frames:
menuFrame, mainFrame, topFrame.

Hver gang jeg klikker på et link i menuFrame så skifter alle 3 frames
indhold.
Dette har jeg gjort ved hjælp af følgende javascript:

parent.mainFrame.document.location = "a.htm"
parent.topFrame.document.location = "b.htm"
parent.menuFrame.document.location = "c.htm"

Dette virker helt fint!

Mit problem kommer når jeg skal lave en "tilbage-knap"...
Jeg benytter følgende javascript:

parent.mainFrame.history.back()
parent.topFrame.history.back()
parent.menuFrame.history.back()

Det der efter min mening burde ske er at alle frames "går 1 skrift tilbage"
til deres tidligere indhold.
Men det der faktisk sker er at mainFrame går 1 skridt tilbage og topFrame
går 2 skridt tilbage!

Hvordan kan det være?
Hvordan kan jeg lave en tilbage-knap der "bladrer" alle frames 1 skridt
tilbage til deres tidligere indhold?

På forhånd, tak for dit svar.

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-02 22:35

Thu, 10 Jan 2002 22:09:50 +0100, skrev "Søren Søby"
<cyberviking@stofanet.dk>:

>Hvordan kan jeg lave en tilbage-knap der "bladrer" alle frames 1 skridt
>tilbage til deres tidligere indhold?

Prøv med
<form>
<INPUT TYPE="button" VALUE="BACK" onClick="parent.FRAME TARGET
NAME.history.back()">
<INPUT TYPE="button" VALUE="FORWARD" onClick="parent.FRAME TARGET
NAME.history.forward()">
</form>

Her er både en tilbage og frem, du kan jo nøjes med at bruge
tilbage.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Søren Søby

Dato : 10-01-02 23:15

> [...]
> NAME.history.back()">
> <INPUT TYPE="button" VALUE="FORWARD" onClick="parent.FRAME TARGET

Din kode "bladrer" kun 1 (én) frame 1 skridt tilbage.
Jeg har brug for en tilbage-knap, der "bladrer" ALLE frames 1 skridt
tilbage.

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-01-02 12:16

Så tilføj resten adskilt af semicolon.

Fra : Søren Søby

Dato : 11-01-02 23:31

> Så tilføj resten adskilt af semicolon.

Hej Jens

Tak for dit svar.

Jeg har faktisk hele tiden brugt semikolon - men jeg kan godt forstå
hvorfor, det jeg har skrevet, kan forståes som om at jeg ikke benytter
semikolon efter hver linie.

Har du en ide om hvorfor det alligevel ikke virker?

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-01-02 13:33

Der må jeg se den ændrede kode du har forsøgt med for at kunne udtale
mig om det. Det skal iøvrigt være en lang linie.

On Fri, 11 Jan 2002 23:31:06 +0100, "Søren Søby"