Computer slukker ikke automatisk
Fra : Kruen

Dato : 10-01-02 19:06

Hej
Jeg har en pc'er der er i et ATX kabinet.
Den har før godt villet slukke automatisk når man lukkede,
men efter en formatering vil den ikke slukke, curseren står bare
og blinker og jeg er så nødt til at slukke på knappen.

Hvad kan det skyldes?

Mvh Kruen

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 10-01-02 21:22

Kruen wrote:

> Hvad kan det skyldes?

1) Er det nøjagtig samme operativsystem (fra samme CD) du har
installeret efter formatering?
2) Er der noget som helst der har ændret sig fra før du formaterede?
Her tænkes på alt hvad der overhovedet er rørt ved, flytte rundt på
PCI-kort, skift af mus/keyb/andet .. ?

Fra : Gimmer

Dato : 11-01-02 11:21

dette bliver en lidt lame forklaring, men det kan sættet ved at afmærke et
flue ben under windows..... et eller andet sted, havde selv det problem, men
en ven løste det for mig, jeg kan bare ikke pt huske hvordan.... men søg
lidt og send mig en mail hvis det stadig ikker virker!

vh Gimmer
ps. men det skal være 2000/XP

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 12-01-02 13:45

D. Fri, 11 Jan 2002 11:20:53 +0100 syntes "Gimmer" <gimmer@pc.dk> at
dk.edb.hardware skulle vide at
<3c3ebdef$0$5500$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>.

> [...]
>en ven løste det for mig, jeg kan bare ikke pt huske hvordan.... men søg
>lidt og send mig en mail hvis det stadig ikker virker!

Det lyder som om hurtig nedlukning blev slået fra. Jeg har set flere
programmer hvor man bl.a. kan slå dette fra, men det er vist ikke noget man
kan som standard i Windows. Jeg vil næsten tro at programmet TweakUI kan -
det kan sikkert findes på www.download.com .

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.

Fra : Kruen

Dato : 11-01-02 16:01

"Jens Carsten Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> 1) Er det nøjagtig samme operativsystem (fra samme CD) du har
> installeret efter formatering?
Det er nøjagtig samme CD som før.
> 2) Er der noget som helst der har ændret sig fra før du formaterede?
> Her tænkes på alt hvad der overhovedet er rørt ved, flytte rundt på
> PCI-kort, skift af mus/keyb/andet .. ?
Jo der er godt nok kommet et PCI grafikkort i maskinnen i stedet for
et AGP. Kan det have noget med det at gøre?

Hilsen Kruen

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 11-01-02 21:43

Kruen wrote:

> Jo der er godt nok kommet et PCI grafikkort i maskinnen i stedet for
> et AGP. Kan det have noget med det at gøre?

Ja, muligvis.
Den hurtige løsning: prøv at bytte lidt rundt på PCI-kortene.
Det løser tit & ofte mange underlige problemer.
evt. reset BIOS'en

Fra : Madsen

Dato : 12-01-02 18:28

prøv dette

REGEDIT:

HKEY LOCALMACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWSNT/CURRENT
VERSION/WINLOGON/POWERDOWN AFTER SHUTDOWN.
VERDIEN ÆNDRES FRA 0 TIL 1.

KONTROLPANEL/STRØMFORSYNING/APM/AKTIVER APM.MED FLUEBEN.

Fra : Deaster

Dato : 12-01-02 20:30

"Madsen" <smoby@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> VERSION/WINLOGON/POWERDOWN AFTER SHUTDOWN.
> VERDIEN ÆNDRES FRA 0 TIL 1.
>

> KONTROLPANEL/STRØMFORSYNING/APM/AKTIVER APM.MED FLUEBEN.

Skal det være med stort eller har du cuttet og pastet ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig