Gnome/kde
Fra : claus larsen

Dato : 08-01-02 18:33

Hvad er igrunden forskellen på gnome og kde?
Er det nødvendigt at opsætte gnome for at kde kan køre optimalt?

Det er sikkert et dumt spørgsmål her i gruppen men jeg er jo tidligere
windowsmand, og jeg er nu ved at sætte linuxprogrammerne op.

Venlig hilsen Claus Larsen

Fra : Claus Larsen

Dato : 10-01-02 18:58

claus larsen <dsl62456@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C3B2D35.5020402@vip.cybercity.dk...

> Det er sikkert et dumt spørgsmål her i gruppen
ahem , ja det var det vist.
Jeg skulle bare have det åbnet først. Undlad venligst at besvare :0#

Hilsen Claus.

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 10-01-02 19:13

claus larsen wrote:

> Hvad er igrunden forskellen på gnome og kde?

Gnome:
Bygger på GTK (Gimp Tool Kit), der er under LGPL licens,
så man kan lave closed-source kommercielle programer i det
uden at skulle betale licens. Programmeringssprog: C.

KDE:
Bygger på Qt (Q Toolkit), der er under GPL licens. Man
kan _ikke_ lave kommercielle programmer i Qt uden at betale
licens til Troll Tech, der ejer Qt. Programmeringssprog: C++.

> Er det nødvendigt at opsætte gnome for at kde kan køre optimalt?

Nej. Men hvis du installerer Gnome programmer, kan de også køre under
KDE og omvendt.

-Claus

Fra : dudsen

Dato : 11-01-02 12:25

claus larsen wrote:

> Hvad er igrunden forskellen på gnome og kde?

Smag på dem se evt også på enlightment blackbox og fwwm2

> Er det nødvendigt at opsætte gnome for at kde kan køre optimalt?

Det er en fordel at de har ca samme farve skema hvis du har planer om at
bruge gnome aplikationer under kde og omvendt