RH up2date
Fra : Bjorn Andersen

Dato : 10-01-02 17:57

Hej

Er der en måde man kan bruge up2date på når man har en download version?
Skal man registreres?

Det er ikke helt som Mandrake update.

/Bjorn

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 10-01-02 18:01

Bjorn Andersen wrote:

> Hej
>
> Er der en måde man kan bruge up2date på når man har en download
version?
> Skal man registreres?

Så vidt jeg ved behøver du ikke en "købt" version for at kunne blive
registreret (det er min Rh 7.1 i hvert faldt ikke og den er
registreret).

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 10-01-02 18:01

Bjorn Andersen wrote
> Er der en måde man kan bruge up2date på når man har en
> download version?
> Skal man registreres?

Du kan registrere dig med kommandoen "rhn_register", det mener jeg den
hedder. Hvis du vil have Red Hat Network gratis, kan du kun oprette et
system, som den skal vedligeholde.

Bagefter kan du hoppe ind på deres side og se, hvad dit system mangler
af opdateringer. Du kan opdatere dem fra siden, eller du kan bede dit
system om selv at opdatere.

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil maile til mig!
www: http://www.sjl.dk/ - ICQ: 83 60 347

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 10-01-02 20:03

> Bagefter kan du hoppe ind på deres side og se, hvad dit system mangler
> af opdateringer. Du kan opdatere dem fra siden, eller du kan bede dit
> system om selv at opdatere.

Har du haft det til at virke?
Jeg har prøvet nogen gange med en 7.1 startet fra maskinen, og det kom som
regel til et uløseligt dependecy-problem.
Den har dog hentet pakker ned.

--
Tonny

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 10-01-02 21:48

Tonny Sejr Kromann wrote...
> Har du haft det til at virke?
> Jeg har prøvet nogen gange med en 7.1 startet fra maskinen,
> og det kom som regel til et uløseligt dependecy-problem.
> Den har dog hentet pakker ned.

Jo det plejer at virke fint. Engang imellem kommer der lidt
pakkeproblemer, men jeg har aldrig været ude for at det ikke har virket
korrekt. Det eneste min ikke vil opgradere, er kernelpakkerne! Det tør
jeg heller ikke selv begynde på, så dem får jeg aldrig opgraderet med
up2date.

Hvad er dit dependencyproblem? Hvad skriver den til dig?

/Søren

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 10-01-02 22:28

> Hvad er dit dependencyproblem? Hvad skriver den til dig?

Det er lang tid siden jeg rodede med det, og som du ser i en anden tråd er
jeg ved at køre en ny maskine op baseret på Debian. Så den gamle med Redhat
dør snart. Det er også kun en P133 men den har tjent godt og stabilt siden
1997 eller sådan noget.
Skulle bare lige høre om andre havde haft det til at virke ordentligt.
Efterhånden er det en væsentlig ting at opdateringer er nemme at foretage,
der kommer mange af dem.

--
Tonny

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-01-02 08:17

Søren Jacob Lauritsen wrote:

> [...]
> korrekt. Det eneste min ikke vil opgradere, er kernelpakkerne! Det tør
> jeg heller ikke selv begynde på, så dem får jeg aldrig opgraderet med
Jeg har opgraderet kernen i Redhat 7.2 et par gange gennem up2date, og
det gik fint. /etc/grub.conf blev automatisk opdateret.

> Hvad er dit dependencyproblem? Hvad skriver den til dig?
>
> /Søren

Martin.

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-01-02 09:27

Martin Andersen wrote:

> Jeg har opgraderet kernen i Redhat 7.2 et par gange gennem up2date, og
> det gik fint. /etc/grub.conf blev automatisk opdateret.
>

> Martin.

Jeg kan lige tilføje at den gamle kerne bliver ikke slettet fra systemet,
så man kan vælge den i lilo eller grub menuen, hvis den nye kerne ikke
fungerer.

Martin.

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 11-01-02 17:15

Martin Andersen wrote...
> Jeg kan lige tilføje at den gamle kerne bliver ikke slettet fra
> systemet, så man kan vælge den i lilo eller grub menuen,
> hvis den nye kerne ikke fungerer.

Okay, min skriver, at den ikke har hentet kernepakkerne, fordi den ikke
ville opdatere dem. Selvom de var nye. Så har jeg desuden hørt, at det
med at lege med kernen var noget farligt noget, så jeg turde ikke
begynde selv.

/Søren

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 10-01-02 23:15