Grafik med Direct x
Fra : Jimmi Kolmorgen

Dato : 10-01-02 17:35

Hey

Jeg er en nybegynder inden for c++... Jeg har anskaffet mig Borland C++
Builder 4 og jeg vil gerne lære at anvende grafik i mine applikationer meget
gerne grafik fra 3D Studio Max 3... Jeg har Direct X SDK 8.1 og en compiler
fra .max formatet til .x formatet... Er der nogen kan give et tip om hvordan
jeg kommer videre?

--
-> Jimmi Kolmorgen
Email: jimmi_kolmorgen@fbold.dk

Fra : Søren B. Thygesen

Dato : 11-01-02 12:30

"Jimmi Kolmorgen" <jimmi_kolmorgen@fbold.dk> wrote in message news:<a1kfsa$d2j$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> fra .max formatet til .x formatet... Er der nogen kan give et tip om hvordan

Prøv at søg efter "DirectX" i MSDN:

http://search.microsoft.com/us/dev/default.asp

mvh,
S. Bro

Fra : Rune Klausen

Dato : 12-01-02 11:24

> [...]
compiler
> fra .max formatet til .x formatet... Er der nogen kan give et tip om

Kig her: http://nexe.gamedev.net

-Rune

Fra : swaxi

Dato : 14-01-02 03:40

"Jimmi Kolmorgen" skrev d. 10-01-02 17:35 dette indlæg :
> [...]
compiler
> fra .max formatet til .x formatet... Er der nogen kan give et tip om

hej

du kan godt vælge at bruge directx til at få grafik op på skærmen, men
det indvolverer kald til win32 api'et, og det er noget langhåret noget,
så det er nok ikke så rart for dig, hvis du er ny i c++
der findes nogle alternative api'er, der gør det hele meget nemmere.
umiddelbart vil jeg gerne anbefale tinyPTC (el. openPTC, men tiny er
simplere). du kan hente det på

http://www.gaffer.org/tinyptc/

hvis du vil se en meget kort demo, så ta' et kig på

http://www.planetzeus.net/source/article.asp?id=122

det er godt nok på norsk, men bare forestil dig at det er en ordblind
dansker, der har skrevet det, så går det nok ;)

http://www.kandu.dk/