Varm processor
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 10-01-02 17:33

Hejsa

Jeg har samlet et par maskiner og når de kører processoren op på ca. 63
grader. Er det normalt?

Konfikurationen er som fløger:
Motherboard: ASUA A7V133-C
CPU: AMD XP 1500+
Køler: Coolermaster CM-EP56I11-A1
RAM: 256 MB
Grafik: ASUS AGP-V7100 PRO

Kan det være rigtigt at den skal være skal være så varm?

Carsten

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 10-01-02 17:48

Carsten Pedersen wrote:

> [...]
> RAM: 256 MB
> Grafik: ASUS AGP-V7100 PRO
>
> Kan det være rigtigt at den skal være skal være så varm?
<snip>

Med en så ringe køler, ja...

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Santa Xcaze

Dato : 10-01-02 18:11

SNIP

Hvis man modder den coolermaster kan det sagtens blive nasty ... Trust mee
;)
1,2@1,4 amd tbird axia ... Full load 42 grader ... ;)

Det var dog på mit gamle system er skiftet til Athlon XP

Fra : Jean Pierre

Dato : 10-01-02 19:23

Coolermaster larmer, og køler dårligt.
Køb hellere en køler med 80mm blæser :). Så'en flytter mere luft, og larmer
mindre har jeg erfaret.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-01-02 22:57

"Jean Pierre" <jp@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Coolermaster larmer, og køler dårligt.
> Køb hellere en køler med 80mm blæser :). Så'en flytter mere luft, og
larmer
> mindre har jeg erfaret.

Har du erfaret...

Det er vel logik?

- Martin

Fra : Leony

Dato : 11-01-02 07:15

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vel logik?

Nej logikken ville da være at det larmede mere. Mere luft=hurtigere
rotation=mere larm.
Den har så fordel af de længere "rotorblade", som giver mere luft.

Leony

Fra : Peter

Dato : 11-01-02 12:00

Og så lige lidt flueknepperi

Logikken er: STØRRE blæser = mere luft ved samme omdrejninger = samme luft
ved færre omdrejninger = mindre støj

Altså man kan opnå SAMME køling med mindre støj

- Peter (som lige har skiftet til Alpha8045 med 15-1600RPM 80mm pabst =
INGEN støj *G**)

Fra : Jean Pierre

Dato : 11-01-02 15:28

Fatter ikke hvorfor du skal komme med sådan et dumsmart indlæg når jeg blot
giver et godt råd. Selvf. er det logik, jeg bruger bare "har jeg erfaret"
tit når jeg anbefaler noget.
No offence, blir bare så arrig over sådan noget.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-01-02 21:21