probl. med instal af Xp på Soltek SL-75KAV~
Fra : D9N

Dato : 10-01-02 14:34

Hejsa
er her nogen der har en forklaring på dette ??
en maskine med Soltek SL-75KAV (F5) og en AMD 1200
der er en Adaptec SCSI og Plextor brænder, samt 32 speed CD-Rom.

når jeg forsøger at boote på SCSI vil den ikke, hvis jeg booter på CD-ROM så
er der ingen problemer, men skal den installere på en tom disk så kommer den
før den skal installere op med en blå skærm og låser...

det samme hvis jeg booter på en diskette og installerer fra disketten...
Bios er opdateret 24/12-2001

hvis jeg installerer WIN ME og så kører XP upgrade så fejler den på install
fra cd-rom ved instal. af en ttf font, så smider jeg XP CD'en i SCSI
brænderen og fortsætter derfra og alt er så ok.

jeg har prøvet med flere diske, fjernet SCSI kort, netkort, CD-ROM drev ...
men uden held til at installere fra Scratch...

min egen ide er at der måske er tale om defekt MB eller Processor

--
vh
D9N

Fra : Leony

Dato : 10-01-02 15:26

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse

> det samme hvis jeg booter på en diskette og installerer fra disketten...

Har du prøvet at lave de 6 Microsoft autoriserede installationsdisketter

> hvis jeg installerer WIN ME
> min egen ide er at der måske er tale om defekt MB eller Processor

Hvis du kan installere ME, så er der vel næppe noget der er defekt.

Leony

Fra : D9N

Dato : 10-01-02 17:04

"Leony" <leony@NOSPAMmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at lave de 6 Microsoft autoriserede installationsdisketter

nej men det burde heller ikke være nødvendigt da den jo kan boote fra CD

> Hvis du kan installere ME, så er der vel næppe noget der er defekt.

jo for det er 2 forskellige styresystemer...
har oplevet det med Fujitsu med amd k6-2 300 hvor den ikke ville installere
win 98 se men godt win 98... det var dengang pga fejl i prod. af amd
processoren.

vh
D9N

Fra : Leony

Dato : 11-01-02 06:43

> nej men det burde heller ikke være nødvendigt da den jo kan boote fra CD

Du har selvfølgelig sat den til at boote fra cd i BIOS.
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q310/9/94.asp?ID=310994
Her kan du downloade en fil som kan kreere dine startdisketter. Det er da et
forsøg værd.
Hvis det heller ikke virker, så ved jeg ikke hvad det kan skyldes. Har du
prøvet Microsofts knowledgebase osv, det kan være det er et kendt problem
med netop din cpu.

> [...]
installere
> win 98 se men godt win 98... det var dengang pga fejl i prod. af amd

OK, det må jeg sige, det havde jeg aldrig hørt om før. Hvad er det for en
fejl?

Leony

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 11-01-02 22:16

Leony wrote:

> "D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse
>>
> OK, det må jeg sige, det havde jeg aldrig hørt om før. Hvad er det for en
> fejl?

FPU'en i AMD K6-? laver fejlberegninger en sjælden gang.
Det er muligt det kun var et begrænset parti som havde den fejl.
Jeg har læst om det for lang tid siden, men havde glemt det lige til jeg
så den her tråd. Problemet gav bl.a. korrupte JPEG billeder på skærmen
på nogle maskiner.
Intel har et lignende problem i de gamle Pentium'er, hvor man f.eks.
dividerede 4 med 2 og fik 1.999999998 - eller noget i den retning.

http://www.geek.com/news/geeknews/2001july/bch20010725007002.htm

Fra : D9N

Dato : 11-01-02 22:58

"Jens Carsten Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Intel har et lignende problem i de gamle Pentium'er, hvor man f.eks.
> dividerede 4 med 2 og fik 1.999999998 - eller noget i den retning.

nej det var en produktionsfejl i en 3 ugers periode i AMD K6-2 300 mener det
var uge 37-39 i 98 eller 99 og de blev tilbagekaldt.

vh
D9N