lave et flashspil over nettet
Fra : Faurskov

Dato : 10-01-02 14:19

Jeg har lavet et racerbilspil overnettet i Flash, og nu vil jeg gerne gøre
det muligt for to personer at spille mod hinanden over nettet. Er der nogen
der kan give mig nogle gode ideer til en opbygning?
Venlig hilsen
Faurskov

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-01-02 16:20

"Faurskov" <brian@faurskov.com> wrote in message
> [...]
nogen
> der kan give mig nogle gode ideer til en opbygning?

Jeg ved at du i Flash kan lave post's til en server og behandle resultatet i
Flash'en. Derudover har Flash 5 understøttelse for XML sockets, så mon ikke
det er vejen frem hvis du altså kender lidt til XML. Jeg har ikke forsøgt
mig med det - men forestiller mig ikke at det er vildt svært.

PinkFloor (et dansk firma) har lavet Bitch Spillet som er et flashbaseret
multiplayer spil, så det kan godt lade sig gøre. Tjek evt.
http://www.pinkfloor.com/ hvor der er link til en demo af spillet.

Mvh,

Tony Lorentzen
Lorentzen.com