RAID og PartitionMagic 7
Fra : Jacob Mondrup

Dato : 10-01-02 14:15

Hej.

Jeg har en ældre NT4 SP6a server med RAID-5 hvor jeg har behov for at resize
systempartionen. Jeg tænkte at bruge Partition Magic 7 - men det er vel ikke
uden risiko (?). Er der nogen af Jer som har prøvet dette - og hvad skal jeg
være på vagt for ?

Jeg ved at den "rigtige" måde ville være at reinstallere NT4 med de nye
partitioner, og så restore backup'en - men måske der er et "short cut" ?

mvh

Jacob Mondrup
Sys Admin, Cultivator A/S

Fra : Sune Gellert

Dato : 10-01-02 14:04

"Jacob Mondrup" <jm@cultivator.com> wrote in

> [...]
ikke
> uden risiko (?). Er der nogen af Jer som har prøvet dette - og hvad skal

Du kan ikke med Partition Magic, det kan ikke køre på server versioner. De
har et produkt der hedder Server Magic, som kan gøre det. Jeg ville nok tage
en backup inden under alle omstændigheder.

/Sune

Fra : Ole & Christina

Dato : 11-01-02 11:35

"Jacob Mondrup" <jm@cultivator.com> skrev i en meddelelse news:3c3d85e0@news.wineasy.se...
> [...]
>
> Jeg ved at den "rigtige" måde ville være at reinstallere NT4 med de nye
> partitioner, og så restore backup'en - men måske der er et "short cut" ?

BACKUP! før du gør nogbet som heslt. PowerQuest har et ry for ikke at lave deres programmer, så de kan køre smertefrit under NT Især
får du problemer på din systempartition (been there, done that...)

mvh Ole S.