Fra Access til mySQL
Fra : Anders Petersen

Dato : 10-01-02 11:45

Jeg har en eksisterende Access database og kunne mægtig godt tænke mig at
oprette en lignende struktur i mySQL. Er der en måde hvorpå man kn få et
SQLdump af Access-basen - eller et andet trick, så jeg ikke skal oprette
felterne manuelt?

På forhånd tak.

/Anders Petersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-01-02 18:09

On Thu, 10 Jan 2002 11:45:18 +0100, Anders Petersen wrote:

> [...]
> at oprette en lignende struktur i mySQL. Er der en måde hvorpå man kn få
> et SQLdump af Access-basen - eller et andet trick, så jeg ikke skal

Kan den ikke eksportere som kommasepareret fil?
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-01-02 20:00

On Thu, 10 Jan 2002 10:45:18 GMT, Anders Petersen
<anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote:

> [...]
>oprette en lignende struktur i mySQL. Er der en måde hvorpå man kn få et
>SQLdump af Access-basen - eller et andet trick, så jeg ikke skal oprette

Installer en ODBC-driver til mySQL og brug en
tabeloprettelses-forespørgsel. Hvis alt så går godt opretter den
tabellen i mysql samt kopierer alt data over i den.

http://www.gartneriet.dk