Hakkende Div-X fra DVD/CD-rom
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-01-02 09:59

Er der nogen, der kan forklare det her:

På begge mine maskiner, en dual MP1600+ med 1 Gb DDRram, 16x DVD og Matrox
Marvel G400 TV Grafikkort
og en AMD K6/2 450 MHz, 327 Mb ram med et ATI Rage Pro grafikkort og 52x
CDromdrev, hakker afspilningen af Div-X film en smule, når de afspilles fra
DVD og Cd-rom drev. Fra harddisk er der ingen problemer!
Drevene er sat til at køre i DMA-mode på begge maskiner.

Det er særligt irriterende, fordi en af mine legekammerater kom forbi med
sin SkodAmitech maskine, en duron 800 MHz med 64 Mb SD-ram, onboard Virge
s2000 grafikkort med shared 8 Mb ram (56 Mb tilrådighed) og et noname
DVDdrev.
Og den kører bare Div-X film helt hakfrit direkte fra DVDdrevet.
Hvad skyldes det?

Det ka sq da ikke passe, at min 25.000 kroners maskine ikke kan køre en
Div-X fil uden hakkeri fra DVD-drevet.

Til oplysning kører min dualmaskine Win XP Pro og den gamle K6/2'er kører
Win 98 SE.
Kammeratens Amitech kører Win Me.

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 11-01-02 00:25

Jesper Nielsen wrote:

> Er der nogen, der kan forklare det her:
>
> Det ka sq da ikke passe, at min 25.000 kroners maskine ikke kan køre en
> Div-X fil uden hakkeri fra DVD-drevet.

Kunne det mon være den berømte/berygtede VIA 4-in-1 driver som mangler?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-01-02 03:25

> Kunne det mon være den berømte/berygtede VIA 4-in-1 driver som mangler?

Tvivler på det, da mit Tyan Tiger MP260 Motherboard er med AMD760 chipset og
min Gamle K6/2 er på et Asus P5A med ALI chipset
Ellers et godt bud!

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : dansk

Dato : 12-01-02 05:33

jep der findes et tweek til G400 og divx
det er noget med den ikke understøtter nogle rammer !
findes på WWW.matroxusers.com
jens