Vægtafgift
Fra : Eva

Dato : 10-01-02 08:28

Jeg har af min ergoterapeut fået at vide, at jeg kan få en invalidebil.

Men vi er herhjemme blevet enige om, at jeg faktisk ikke har brug for så ny
en bil, da jeg kun skal bruge den til at køre ind i byen for at ose, eller
for at køre til fys og svømmeterapi.

Så vi køber selv en brugt bil med aut-gear, hvori jeg kan have min kørestol
og hvor vi så selv laver noget specielt til mit ben, da den altid skal hæves
op i forhold til det andet.

Ved I så om jeg kan få min vægtafgift betalt alligevel, når jeg nu sparer
kommunen for en invalidebil????

Eva

Fra : Annette Skovbon

Dato : 10-01-02 15:57

Det kan du ikke.
Der skal søges om billånet, og det skal være en fabriksny bil der bliver
indkøbt.
Vi ville selv have købt en til mig, da jeg fik brug for en, men måtte heller
ikke.

Fra : --Tojo--

Dato : 09-03-02 11:46

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan du ikke.

Det tror jeg du kan - Jeg har en bil men har ikke nogen kørestol - det var den
vigtigste grund til at jeg fik afslag på afgiften.
Man bruger samme formular som når man vil søge på invalide bil !

> Der skal søges om billånet, og det skal være en fabriksny bil der bliver
> indkøbt.

Så det med ny bil skulle ikke være et krav - jeg bor i Gladsaxe kommune -
måske er der forskel, men det burde der ikke være

KH - Tojo

Fra : Leonard

Dato : 10-01-02 16:47

"Eva" <eva.stig@get2net.dk> skrev:

>Ved I så om jeg kan få min vægtafgift betalt alligevel, når jeg nu sparer
>kommunen for en invalidebil????

Jeg ved det faktisk ikke, men spørg kommunen om du kan få fritagelse
for vægtafgift, og når de så ikke kan, så bed lige om nummeret til den
der sidder med bilsager i Amtet og spørg så der.
Hvis de siger ja, så spørg om du også kan fritages for at betale for
nr.-pladerne, de to hænger nemlig oftest sammen.

Det er ikke kommunen der betaler din vægtafgift, du bliver simpelthen
fritaget for det - hvis det altså kan lade sig gøre ...

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/