More power, Scotty, I need more power!
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-01-02 07:27

The ship's had it, Captain! She's given us alla she's got! The backup
systems are failin'!

Øv øv øv.... så blev alle de nye stumper samlet og jeg skulle gerne ha' en
hurtig computer. Desværre er der problemer med at starte og det skyldes
sandsynligvis at strømforsyningen er for svag. Den fulgte med mit billige
Logic 985A kabinet. Det er en 300W man alligevel er der ikke nok power i den
det at starte alle ting på en gang.

Når maskinen er kold og den tændes, begynder den at starte som den skal, man
slukker hurtigt igen (inden bip'et). Tænder man straks igen, kommer den
igang og kommer fint ind i Windows. Her finder den så grafikkortet som om
det var et GF2 Ultra. Hvis jeg genstarter maskinen, går alt som det skal og
den finder grafikkortet som et Quadro2 Pro. Når Windows først er startet
kører det somsagt fint. Der er ikke nogen tegn på ustabilitet og det er ikke
lykkedes at provokere den nok med højt CPU load.

Problemet ligger, tror jeg selv, i SCSI disken der helt sikkert er meget
sulten når den skal spinne op. Sammen med de 2 gamle IBM'er og en AthlonXP
trækker det simpelhen for meget. Samtidig bliver mit hjemmefuskede
grafikkort også forvirret da ID chippen sikkert får en så ukorrekt spændníng
at den identificeres forkert. Lyder det ikke meget sandsynligt?

Som jeg ser det er to løsninger: "Brug mindre power eller få mere power".
Enten skal jeg hive nogen af de sultne HD'er fra eller få mig en bedre PSU.
Bankkontoen er ikke meget for at blive lette for alt for mange kroner, så en
ny PSU er vel det der skal til. Men hvilken? Mon ikke der kan fås en billig
400watt PSU der kan levere amperer nok til at starte mine harddiske? Er der
nogen der her et godt bud på sådan en? Eller er problemet et helt andet
sted?

Soltek SL-75drv2
XP1600+
IBM 22GXP 22GB
IBM 34GXP 20.5GB
9.1GB SCSI
Adaptec AHA-2940U2W
GeForce2 GTS (modificeret til Quadro2 Pro)

- Lars

Fra : Leony

Dato : 10-01-02 15:36

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Som jeg ser det er to løsninger: "Brug mindre power eller få mere power".
> Enten skal jeg hive nogen af de sultne HD'er fra eller få mig en bedre
PSU.

Hvorfor prøver du ikke at koble noget af det fra der kan undværes, for at se
om den så starter op. Hvis den ikke gør det ligger problemet jo et andet
sted.
Alternativt kunne du også købe en billig, måske brugt, strømforsyning til at
drive dine harddiske og/eller cd-rom drev.

Leony

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-01-02 17:06

"Leony" <leony@NOSPAMmailme.dk> wrote in message

> [...]
se
> om den så starter op. Hvis den ikke gør det ligger problemet jo et andet

Ja, det prøvede jeg og det var vist der problemet var. Desværre har jeg ikke
rigtig lyst til at undvære nogle af diskene.

> Alternativt kunne du også købe en billig, måske brugt, strømforsyning til
at
> drive dine harddiske og/eller cd-rom drev.

Ja, det var da en mulighed, men jeg er bare ikke meget for at smide mere i
der larmer. Desuden tror jeg heller ikke der er plads. Det er nu nok bedst
med en ny PSU der kan ryste lidt flere amperer af sig.

- Lars

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 10-01-02 15:44

Lars Jørgensen wrote:

<snip>
> [...]
> 400watt PSU der kan levere amperer nok til at starte mine
> harddiske? Er der nogen der her et godt bud på sådan en? Eller

Jeg havde lignende problemer da jeg fik fyldt godt med diske på
maskinen, nu har jeg så ikke råd til at køre SCSI længere, men
en større PSU var svaret for mig den gang. Min ide til en større
PSU til din maskine:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=227&page=1

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-01-02 17:21

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> maskinen, nu har jeg så ikke råd til at køre SCSI længere, men
> en større PSU var svaret for mig den gang. Min ide til en større

Ja, den ser da ikke så dårlig ud (dataene ser da fine ud)....og så til en
overskuelig pris. Det kunne da godt være at jeg skulle bestille sådan en.
Er der mon nogen her, der har erfaring med lige præcis den PSU? Larmer den
meget eller bør jeg smide en 80mm (19db) Papst blæser i den ?

- Lars