Hardware
Fra : Frank Rask Andersen

Dato : 10-01-02 01:50

Hejsa

Jeg står og skal have nyt mb + ram.
Hvilke modeller vil i anbefale hvis man siger smertegrænsen er 1800,00 kr.
Cpu`en der skal bruges dertil er en t-bird 900 mhz og grafikkortet er et g2
32 mb med tv out.
Pc`en skal bruges til alm tekstbehandling / spil / internet / dvd
afspilling.
Overvejer om jeg skal købe et mb med ddr ram ( og være lidt mere
fredtidssikret) eller købe et f.eks soltek sl-75kav og så købe 512 mb ram
istedet for de 256 jeg ville blive nødt til at stoppe ved med ddr ram.

Mvh Frank

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 10-01-02 03:13

> Overvejer om jeg skal købe et mb med ddr ram ( og være lidt mere
> fredtidssikret) eller købe et f.eks soltek sl-75kav og så købe 512 mb ram
> istedet for de 256 jeg ville blive nødt til at stoppe ved med ddr ram.

Hej,
I forhold til din brug af pc'eren vil jeg anbefale at du vælger de 256 mb
ddr ram. Du vil ikke kunne mærke en signifikant forskel i at gå fra 256 mb
til 512, et eksempel er at alle hardware sites reviewer med 256 mb ram, når
de benchmarker vha. f.eks. spil, det ville de ikke gøre hvis det begrænsede
ydelsen mærkbart... Derimod vil du kunne mærke forskellen fra ddr-ram og så
til sd-ram. Desuden skal du tænke på at hvis du køber 256 mb ddr-ram er det
let at opgradere og heller ikke så dyrt til 512, mens det vil være meget
dyrere at opgradere bundkortet for at opnå en højere hastighed, desuden alt
andet lige, så er det også mere fremtidssikret dit ddr-ram end hvis du køber
sd-ram. Kun vælg mere ram hvis du har råd eller fordi du laver meget foto
eller videoredigering.

mvh
Lasse

Fra : Deaster

Dato : 10-01-02 08:40

"Frank Rask Andersen" <frankr@odense.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
> fredtidssikret) eller købe et f.eks soltek sl-75kav og så købe 512 mb ram
> istedet for de 256 jeg ville blive nødt til at stoppe ved med ddr ram.

DDR ram koster det hvide ud af øjenene i øjeblikket, du skal vist give
14-1600 kr. for et 512 Mb modul, så nøjes med 256 istedet, der er ikke den
helt store forskel medmindre du arbejder med grafik eller videored. Hvad er
grunden til et 75kav istedet for et DRV2 ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Frank Rask Andersen

Dato : 10-01-02 11:04

Hejsa

Var lige netop de 2 bundkort jeg tænkte på.

Overvejede 75kav et kort øjeblik fordi jeg der kunne få råd til 512 mb sd133
ram istedet for 256 ddr ram.

Var ikke sikker på hvordan det ville se ud med performance ram mæssigt i
forhold til hinanden.

men har besluttet at bruge de par hundrede kr mere og få et drv2 kort.

Mvh Frank

Fra : Deaster

Dato : 10-01-02 10:53

> [...]
> forhold til hinanden.
>
> men har besluttet at bruge de par hundrede kr mere og få et drv2 kort.

God idé mit drv2, Xp1600 og Gf3 kører helt stabilt, bortset fra at det låser
5-10 sekunder ca. hver 2 time.

Fra : Santa Xcaze

Dato : 10-01-02 14:28

SNIP
> God idé mit drv2, Xp1600 og Gf3 kører helt stabilt, bortset fra at det
låser
> 5-10 sekunder ca. hver 2 time.

Hmm så er det vel heller ik helt stabilt ;)

Fra : Deaster

Dato : 10-01-02 14:45

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> wrote in message
> SNIP
> låser
>
> Hmm så er det vel heller ik helt stabilt ;)

Jooo, i M$ terminilogi, er alt hvad der ikke går ned stabilt