Temperatur måling på Abit TH7-RAID
Fra : Brian Madsen

Dato : 10-01-02 00:36

Davs!...
Jeg har et lille problem med min fcking bundkort..
Jeg har pt...:
1.8 Ghz P4 (socket 423)
Abit TH7-Raid mobo (nyeste bios update...)
256mb kingston ram...rd-ram..
Geforce 3...
andet kan vel være ligegodt...

Jeg kører xp..
og MBM 5.0 fucker helt op med de målinger..
en temp er -48° og en anden er 91°...
.... og det er jo så ikke helt de temps jeg får ude i bios'en...
vel!:-| ...
hmm...
den er sat til at bruge winbond sensore 1-3... winboard.. what ever..

nogen forslag?

Fra : Lars Krag

Dato : 10-01-02 09:20

"Brian Madsen" <brianm@montes.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]

> [...]
> vel!:-| ...
> hmm...
> den er sat til at bruge winbond sensore 1-3... winboard.. what ever..

MBM er ikke særligt god til at finde de rigtige sensorer. På mit MB,
et Abit TH7-II Raid, lukkede det endda min computer ned, fordi det
"troede" at cpu temperaturen var 128°C, og den var altså kun ~40°C.
Du må bare prøve dig frem for at finde den rette sensor. Jeg mener
min var sensor nr.2, men jeg har skrottet MBM, jeg bruger HW Doctor
fra Abit i stedet for. Der er alligevel support for den ekstra temp probe
der følger med bundkortet.

I øvrigt skulle der lige være kommet en ny version af MBM (5.1.0.4)
det kan jo være at den er bedre.

Lars

Fra : .Erik

Dato : 10-01-02 09:50

"Brian Madsen" <brianm@montes.dk> wrote in message
> [...]
> hmm...
> den er sat til at bruge winbond sensore 1-3... winboard.. what ever..

prøv http://www.vcool.de/

se evt. også tråden cpu-temp d. 6/1

mvh Erik