Problemer i WindowsXP med IdeChnDr
Fra : Jacob Emil Bang

Dato : 09-01-02 23:04

Hejsa

Min WindowsXP er begyndt en gang i mellem at gå næsten helt kold - den står
i en periode på flere minutter, har en enkelt gang varet 40 minutter under
en boot.. I denne tid laver den stort set ikke noget, men er frosset det
meste af tiden, dog får man lige et par sek. med fast interval hvor man kan
bruge den... I min System event log er der en hel masse af følgende fejl
skiftevis... Det har self. noget med dem at gøre - med hvad gør jeg lige??.

Error: IdeChnDr : The Device \Device\Ide\IdeDeviceP0T0L0, did not respond
within the timeout period...
Warning: An error was detected on device \Device\Harddisk0\D during a paging
operation.

skiftevis kommer disse to fejl... F.eks. 40 gange hver i en periode på 9
minutter...

Nogen der har set noget i samme stil???

Mvh
Jacob

Fra : Sporten

Dato : 09-01-02 23:25

"Jacob Emil Bang" <jacob_bang@hotmail.com> wrote in message
> [...]
paging
> operation.
>
> skiftevis kommer disse to fejl... F.eks. 40 gange hver i en periode på 9

det er din HDD der er gået i smadder, det skulle tilfældigvis ikke være en
IBM GXP75.

MVH
Sporten

Fra : Jacob Emil Bang

Dato : 10-01-02 12:09

> Nogen der har set noget i samme stil???
> det er din HDD der er gået i smadder, det skulle tilfældigvis ikke være en
> IBM GXP75.

Hej Sport!

Nej - det er ikke en IBM men en eller anden 60gb Segate (hvis jeg husker
ret) model..

Hvad får dig til at tro (vide?) at den er død - det lyder sandsynligt at det
er det - men hvad bygger du lige det på????
Den kører jo fint nok når den ikke lige går i fryse mode... ...

Jacob

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 10-01-02 12:22

Jacob Emil Bang wrote:

><snip>
> Nej - det er ikke en IBM men en eller anden 60gb Segate (hvis
> jeg husker ret) model..

Du bør nok finde ud af helt præcis hvad det er for en disk, og
så downloade og bruge fabrikantens fejlfindingsdisk - en backup
ville det heller ikke være dumt at lave...

> [...]
> sandsynligt at det er det - men hvad bygger du lige det på????
> Den kører jo fint nok når den ikke lige går i fryse mode... ...

Det er et klassisk tegn på at disken /kan/ være ved at gå død,
hvor varmt har den det ?

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Jacob Emil Bang

Dato : 10-01-02 13:16

> Du bør nok finde ud af helt præcis hvad det er for en disk, og
> så downloade og bruge fabrikantens fejlfindingsdisk - en backup
> ville det heller ikke være dumt at lave...

Hejsa - jeg har lavet (selektiv) en backup af de 60gb... Hmm.. Anyway -
lyder som et godt råd - jeg er ikke lige hjemme nu, men jeg må prøve det i
løbet af i aften eller weekenden.. Er det normalt at man kan donwloade
fejlfindingsprogrammer fra deres hjemmesider??..
Jeg fik, ved lidt søgning, et hint om at det også kunne være driver
problmere.. Så det vil jeg også lige undersøge lidt mere..

> <snip>
>
> Det er et klassisk tegn på at disken /kan/ være ved at gå død,
> hvor varmt har den det ?

Den sidder sammen med en anden disk, men det virkede ikke somom den har det
overdrevet varmt..
Fejlene kan også komme kort efter at jeg har tændt maskinen hvor disken nok
ikke er blevet så varm endnu!
Hvis det kan være varmen så må jeg lige se om jeg ikke kan flytte diskene
væk fra hinanden..

Men forløbigt tak!
Jacob