Compaq Presario 705 EA - er den trukket ti~
Fra : Kristian

Dato : 09-01-02 22:35

Jeg har i dag hørt det fra en forhandler på nettet. Er der i NG nogen som
kan bekræfte ?

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-01-02 23:28

"Kristian" <orluff@mail.dk> skrev
> Jeg har i dag hørt det fra en forhandler på nettet. Er der i NG nogen
som
> kan bekræfte ?

Så vidt jeg har forstået er der tale om en kampagnemodel, der nu udgår.
Jeg har selv fået kløerne i en af de sidste Fona kunne skaffe, og indtil
nu er den slet ikke så tosset som Presario-rygterne eller siger

mvh
Peter

Fra : Kristian

Dato : 10-01-02 23:14

Hvad siger Presario-rygterne da?

Jeg har netop i en Fonabutik fået en skaffet hjem, så jeg vil da meget gerne
høre om det er kram.

Er den rimelig lydløs ?

Mvh Kristian

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-01-02 22:04

"Kristian" <orluff@mail.dk> skrev

> Hvad siger Presario-rygterne da?

At Presario er noget juks, mens Compaqs Armada serie er bedre.

> Jeg har netop i en Fonabutik fået en skaffet hjem, så jeg vil da meget
gerne
> høre om det er kram.
>
> Er den rimelig lydløs ?

Jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med, så jeg ved selvfølgelig
ikke helt hvad man bør kunne forvente, men her kommer min vurdering af
maskinen:

Mht. chassis: Lidt plastic-agtigt, men ellers ok. Tastaturet kan dog godt
virke en anelse slattent

Mht. støj: Blæseren er temperaturstyret, og har 2 eller 3 trin alt efter
temperaturen. Den går først i gang når man fx begynder at spille, eller
sætter processoren på regnearbejde... Til almindeligt Word + Winamp kører
blæseren ikke.

Mht. manualen: Den ikke noget værd - ja, den er nærmest ubrugelig, men
efter at have været en tur på nettet har jeg efterhånden fået fat på,
hvad jeg skulle bruge.

Mht. drev: CD-R/DVD/CD-RW drevet er fra Toshiba, og kører både hurtigt og
lydløst, omend jeg ikke er for begejstret over den "knop" CD'erne skal
sættes ned over, når de sættes i drevet - den virker lidt spinkel, men
ikke anderledes end andre drev jeg har set. Harddisken er ligeledes
produceret af Toshiba. Af en eller anden grund "tikker" den lige efter at
man har læst fra disken. Jeg formoder, at det er en eller anden
mekanisme, der sørger for at parkere læsehovedet, for at gøre den mere
modstandsdygtig overfor eventuelle rystelser / slag, men lyden bekymrede
mig alligevel lidt i starten, indtil jeg vænnede mig til det.

Mht. batteritid: 2 timer og 45 minutters *effektiv* Word-brug.

Mht. skærm: ingen pixelfejl på min maskine

Vær opmærksom på, at der er kommet nye drivere til touchpad'en som er
langt bedre end de medfølgende, og grafikkortsdriverne findes også i en
nyere version. Alligevel scorerede jeg ikke mere end 309 points i 3D mark
2001, så det er ingen spillemaskine...

Det var ordene,
mvh
Peter