Problemer med rpm
Fra : Morten Holst Larsen

Dato : 09-01-02 21:42

Hej.

Når jeg prøver at installere visse pakker, f.eks.

rpm -i sox-12.17.1-2.src.rpm

så skriver den :

only packages with major numbers <= 3 are supported by this version of RPM
error: sox-12.17.1-2.src.rpm cannot be installed

Hvordan får jeg den til at holde med, og så installere.

Morten.

Fra : Kent Friis

Dato : 09-01-02 22:09

Den Wed, 9 Jan 2002 21:41:45 +0100 skrev Morten Holst Larsen:
> [...]
>error: sox-12.17.1-2.src.rpm cannot be installed
>
>Hvordan får jeg den til at holde med, og så installere.

opgraderer din rpm.

Mvh
Kent
--
Nu har jeg arbejdet i 40 år på at opnå den sublime "mærklighed" og så
har jeg da ikke tænkt mig at lave om på det.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-01-02 22:15

Morten Holst Larsen wrote:

> [...]
>
> only packages with major numbers <= 3 are supported by this version of
> RPM error: sox-12.17.1-2.src.rpm cannot be installed

Fordi rpm-pakken er i et nyere format end din rpm kan klare.

> Hvordan får jeg den til at holde med, og så installere.

Opdaterer din rpm til en nyere version, så du kan læse rpm4-pakker.

Rasmus

--
If you only have a hammer