Overgangs effekt ved URL skift....
Fra : Rasmus Christensen

Dato : 09-01-02 20:52

Hej så er jeg på banen igen.... og man lærer jo ikke ved at tie
stille :)

Er det muligt og hvis ja hvorledes, at skabe en overgangs effekt
når man bruger getURL i flash?? fx en "fade" effekt, så skiftet
mellem to sider ikke virker så kantet??

/Rasmus

Don´t belive in all u can see ;)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 10-01-02 10:18

Du kan fade slutningen ud på den første film og derefter i samme vindu fade
den anden ind. Nu ved jeg ikke lige hvad det er du har gang i, men hvis du
ikke har nogen særlig grund til at skifte url, kunne du jo lav det hele med
loadmovie. Altså hvis din grund er at du har to swf efter hinanden. Så er
der flere mulighede med at fade ind og ud.
Lad os kigge med når du for det til at se lækkert ud

Søren
www.mijau.dk

Fra : Rasmus Christensen

Dato : 10-01-02 16:21

Søren Bjerrum wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> der flere mulighede med at fade ind og ud.
> Lad os kigge med når du for det til at se lækkert ud

ok jeg var måske ikke tydelig nok... men jeg er også ny til flash :)

jeg har en side hvorpå der er en .swf der bliver afspillet...
når denne er færdig skal der skiftes til en anden side, altså en anden URL
den første kunne hedde index.htm og den der skulle siftes til start.htm..
Det er overgangen mellem disse to der gerne skulle ske med en eller anden
effekt, men hvordan laves det???

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 10-01-02 18:57

Øh
Altså du kan sådan set ikke skifte noget på det tidspunkt hvor siden skifter
fra index.htm til din start.htm
Hvis jeg forstår dig er det noget med at lade alting fade ud så du kun har
baggrundsfarven.
Så skifte url
Herefter lade de nye objekter fade ind/flyve på plads ude fra

Er det sådan noget du tænker på?

Søren Bjerrum

Fra : Emil Hauch Jensen

Dato : 11-01-02 01:36

Du skal nok nærmere have gang i noget java. Der findes nogle efekter der kan
udføres mellem sideskift, men uha hvor er de grimme hvis du spørger mig !

--
-Mvh.
-Emil Hauch Jensen.

root@prodigium.dk