Dansk Kapitalanlæg
Fra : Jørgen Rasmussen (Ro~

Dato : 16-01-01 20:48

Dansk Kapitalanlæg ejer 16,5 pct. af Danionics, hvilket svarer til
1.142.000 aktier. til an anskaffelsessum på 40 mio. kr. Hvis
børsintroen finder sted til kurs 180, scorer DKA en fortjeneste på 165
mio. kr. - gad vide om det er indregnet i kursen?
vh
Jørgen

Fra : Jørgen Rasmussen (Ro~

Dato : 18-01-01 20:07

Ups - jeg glemte lige at sige, DKA udbetaler udbytte på mellem 150 og
200 kr. til april, hvis ellers ikke, der sker noget uventet.
vh
jørgen

Fra : Anders Mork

Dato : 18-01-01 22:06

> [...]
>børsintroen finder sted til kurs 180, scorer DKA en fortjeneste på 165
>mio. kr. - gad vide om det er indregnet i kursen?

Det var da en ualmindelig interessant oplysing! Det maa da vaere den
sikreste maade at score paa Danionics boersintro, hvis den bliver
succesfuld. Ud af uvidenhed spoerger jeg dog hvad Dansk Kapitalanlaeg i
oevrigt laver? Hvordan ligger prisen paa Dansk Kapitalanlaeg i oevrigt? Hvor
kan man finde nogle tal for kurs/indre vaerdi og pris/indtjening?

../Anders

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 19-01-01 17:28

Jeg kan ikke rigtig følge med. Hvorfor skulle det være den sikreste
måde??

Mvh. Brian

Fra : Jørgen Rasmussen (Ro~

Dato : 19-01-01 20:56

Du kan se data i regnskabet fra DKA og se på aktiens stamkort på
Fondsbørsen.

Med hensyn til at score på Danionics børsintro på denne her måde, så
er det trods alt små beløb, der er tale om.

Cirka 165 mio. kr. er ikke så meget ud af en markedsværdi på 3,5 mia.
kr., men overskuddet for 2001 er dog sikret.

Derimod er der tale om en sikker, men skeden gevinst. Aktien er er
eksempelvis steget med 50 kr. de sidste par dage, og vil efter min
vurdering stige lidt mere frem til regnskabet.

Men bemærk - aktien er ikke for daytradere og folk med hang til
hurtige gevinster.

vh
jørgen