Danionics aktier
Fra : Robert

Dato : 15-01-01 01:47

Hvad mener I om at afgive tegningsønske på Danionics-aktier? Er der gode
chancer for en hurtig gevinst?

Fra : Anders Mork

Dato : 15-01-01 09:40

> Hvad mener I om at afgive tegningsønske på Danionics-aktier? Er der gode
> chancer for en hurtig gevinst?

Tjah... Med en forventet omsaetning paa ca. 1 mia. DKK i 2002 og en
forventet overskudsgrad paa ca. 15% vil man koebe aktierne til en forventet
p/e udregnet paa disse tal til ca. 10-15 stykker. Det er ikke for dyrt, hvis
markedet udvikler sig som forventet og man kunne godt argumentere for at der
ville vaere en hurtig gevinst at hente. Paa den anden side kommer det jo
lidt an paa om de fleste af investorerne mener at 'glasset er halv fuldt'
eller 'halv tomt' og det kan vaere svaert at gisne om.

Som investeringe betragtet dvs. over en 3 aar, vil Danionics formodentlig
vaere en fornuftigt investering med et fornemt afkast, men der er jo ikke
noget garanteret i at koebe aktier...

../Anders

Fra : PC1501

Dato : 15-01-01 11:02

Ja

Fra : Bafomet

Dato : 15-01-01 17:52

Robert <robertsvendsen@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tNr86.5353$y6.91220@news101.telia.com...
> Hvad mener I om at afgive tegningsønske på Danionics-aktier? Er der gode
> chancer for en hurtig gevinst?

Nu lagde jeg mærke til at Danionics ved et timet investormøde udskreg en
fordobling af omsætningen næste år.
Den slags opråb virker suspekte lige op til en IPO.

Var det for at banke kursen så langt op som muligt?

Det er en dårlig start for Danionics. Ikek klogt at lægge så aggressivt ud
med skråsikre vækstløfter.

Memory Card skræmmer.

Fra : D.Hansen

Dato : 15-01-01 17:56

Jeg mener helt klart der er gode chancer for en hurtig gevinst. Mange
analysebureauer udtaler sig positivt om Danionics. Og efter at have læst
børsprospektet mener jeg at Danionics er et godt firma (også selvom et af
regnskabsårene var temmelig underlig)

Jeg hopper med på vognen men regner ikke med at sidde der ret længe!

--
m.v.h.
D.Hansen

Fra : AgntCoopr

Dato : 16-01-01 06:36

Danionics - en ny Vestas?

Jeg har længe set frem til børsnoteringen af fynske Danionics. Dels
fordi Danionics har et spændende og konkurrencedygtig produkt på
banen og dels fordi markedet for dette produkt ventes at vokse
eksplosivt i de kommende år. Danionics producerer lithium-ion
batterier til en helt ny generation af mobiletelefoner, håndholdte
computere m.v.

Der er ingen tvivl om at vi i fremtiden kommer til at kommunikere
meget mere trådløst end vi gør i dag - og vi vil helt sikkert se en
lang række nye produkter som kan meget mere end de PDA'ere
(en slags elektronisk notesbøger med kalenderaftaler, adresser m.v.
- eksempelvis den meget udbredte Palm) samt WAP-telefoner vi
i dag ser. I nær fremtid vil vi se en slags hybrid mellem PDA'en
og mobiltelefonen. En lommecomputer der kan det hele, lad mig
blot ridse nogle af mulighederne op...

1) Mulighed for at telefonere som med en traditionel mobiltelefon,
men f.eks. også med headsæt via BlueTooth-teknologi. Man kan
sagtens forestille sig, at headsets bliver en ligeså accepteret
beklædningsgenstand som armbåndsuret er det i dag. Tag blot
B&O's forslag til hvordan man designer et headsæt. Idéen med
headsættet er bl.a., at man får hænder og arme fri og dermed kan
lave andre opgaver imens man taler i telefon. En anden fordel
ved headsættet kan på sigt måske også vise sig i form af mindre
stråling, da man ikke konstant skal holde mobiltelefonen op til
øret (tæt på hjernen). Strålingen fra PDA'en op til headsættet
bliver sandsynligvis mindre end den stråling der går direkte til
PDA'en. Men under alle omstændigheder betyder et trådløst
headsæt øget strømforbrug - og her kommer Danionics ind i
billedet - kravene til batterierne bliver større... og dermed
Danionics domæneområde.

2) PDA'erne vil fremover også i højere grad blive udstyret med
større skærme end vi ser i dag - og helt sikkert også med
farvedisplay - det vil igen betyde øget strømforbrug og dermed
igen krav til kraftigere batterier. På samme måde som med (evt.
i kombination med) headsættet vil det også komme LCD-briller
hvor man via disse kan få fornemmelsen af, at sidde foran en
kæmpeskærm. Det bliver i fremtiden muligt at se en hel film, se
TV-Avisen, spille spil, surfe på Internet eller noget helt femte via
sin PDA - enten helt trådløst, via en CD eller en blot en chip man
sætter i PDA'en - dette vil igen stille krav til batterierne.

3) Radio og musik. Fremover vil det også blive helt almindeligt
at bruge PDA'en til at lytte til radio og musik - f.eks. vil man
konstant - uanset hvor man befinder sig - kunne få adgang til
lige det nummer man gerne vil høre her og nu.

4) PDA'en som bog. Nogle har sikkert hørt om Microsofts
eBook, dette bliver også muligt via PDA'en - enten kan
man læse via LCD-brillerne eller via en belyst skærm. Igen
ekstra batterikrævende.

5) PDA'en som fjernbetjening til hjemmets mange apparater,
fordelen er at al betjening sidder i PDA'en og at man altid vil
have den i nærheden af sig - netop fordi den vil afløse en lang
rækker fjernbetjeninger, trådløse telefoner og tidligere tiders
relativt primitive PDA'ere.

Den røde tråd i ovenstående er, at den PDA vi formodentlig
vil se inden alt for længe (til at begynde med vil vi kun se nogle
af funktionerne integreret) vil kræve væsentligt mere strøm end
de mobiltelefoner og PDA'ere vi i dag ser. Der ligger med andre
ord et kæmpemarked for Danionics - og det interessante er,
at Danionics måske går hen og bliver en af de helt store spillere,
netop fordi man allerede nu er i front og har sikret sig nogle
store ordrer til den første generation af disse PDA'ere. Bl.a.
leverer man batterier til Compaq's nye PocketPC, som i dag
hører til de førende, som dog kører på Microsofts WinCE (et
operativsystem beregnet for lomme PC'ere.) Derudover har
Danionics også en aftale med Sagem som har et af de første
reelle bud på en PDA med både mobiltelefoni og ægte
internetadgang med et noget stø

Fra : Donati

Dato : 19-01-01 14:08

Robert <robertsvendsen@stofanet.dk> skrev:
> Hvad mener I om at afgive tegningsønske på Danionics-aktier? Er der gode
> chancer for en hurtig gevinst?

Jeg kontaktede min bank idag (danske bank), for at afgive tegningsønske,
men fik at vide at der allerede var lukket for ønsker under 2mill. pga.
overtegning.
Personen jeg talte med lød dog som om han ikke rigtig kunne finde ud
af at gå ind og se på det.. så jeg vil lige høre her i gruppen, om det er
rigtigt at det er for sent?
Og om aktiens første dag på børsen, er 1. feb?
Og hvornår mon første mulighed for at handle aktien på danske
netbanks strakshandel, er? (1. feb. kl. 9:15 ?).

-----
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk
www.scooter-racing.dk

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 19-01-01 17:23

Det er vist korrekt. Læste det på Reuters i morges. Det er efter
sigende pga. den store efterspørgsel der har været.

Godt man fik sikret sig nogen i god tid!

Mvh. Brian

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 19-01-01 17:24

.... det skulle nu være 29 jan. de går på børsen!

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 19-01-01 17:31

Nu ved jeg ikke hvordan Dansk Bank's nethandel fungere. Men i Unibank er det
muligt i god tid at gå ind og afgive tegningsønske i god tid (jeg tror det
er ca. en uge før). På den måde lykkedes det mig at få Novozymes, før de
lukkede for handler under 2 mill. Om jeg når det denne gang må tiden jo
vise. Men jeg har afgivet tegningsønske for flere dage siden.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 19-01-01 17:37

Bare for at være nysgerrig. Hvad var prisen på novosymes hvis man
havde afgivet tegningsønske??

Mvh. Brian

Fra : D.Hansen

Dato : 19-01-01 17:57

Novozymes blev udbudt til kurs 150

--

Hilsen
D.Hansen

Brian Bilenberg <brian@bilenberg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:949qed$q5u$1@eising.k-net.dk...

Fra : Trix

Dato : 20-01-01 09:46

> [...]

> Jeg kontaktede min bank idag (danske bank), for at afgive tegningsønske,
> men fik at vide at der allerede var lukket for ønsker under 2mill. pga.

Jeg forstår ikke rigtig denne hype omkring IPO's... Hvordan kan det være
rigtig godt at få et formodentlig meget lille antal aktier, som sansynligvis
kan fås billigere i perioden umiddelbart efter noteringen er begyndt.
Prøv selv at se graferne på de sidste større IPO's. De starter alle med et
hop op på første dagen og dykker umiddelbart efter til under udbudsprisen.
Der kan man så købe ligeså mange man vil uden at binde penge i en længere
periode som ved en IPO.
Derudover har jeg det nu engang bedst ved at investere i virksomheder, som
har aflagt et eller to regnskaber og er blevet analyseret og prissat i
markedet. For hvem siger at tegningsprisen er fair - tja, det er jo dem der
skal skaffe pengene. Ikke just uvildige, vel?

Fra : D.Hansen

Dato : 20-01-01 11:32

Trix skrev:
> [...]
der
> skal skaffe pengene. Ikke just uvildige, vel?

Det der får folk til at satse på IPO'er er chancen for den store
gevinst....de aktier som har stort vækst potentiale stiger "somregel" efter
IPO'en. (jeg sælger dog somregel den første dag)

----hopper lidt længere ned i din tekst----

Det er rigtigt at markedet tester udbudskursen men det er sjældent at kursen
kommer til at ligge under udbudskursen i længere tid derfor er de relativ
risikofri (jeg ved godt intet er risikofrit). Ved IPO kan man "næsten" regne
med at komme ud uden tab!!

D.Hansen

Fra : Trix

Dato : 20-01-01 17:13

"D.Hansen" <whatever@sorry.dk> wrote in message

> [...]
efter
> IPO'en. (jeg sælger dog somregel den første dag)

Jo, det er jeg klar over de fleste småinvestorer gør. Men problemet er, at
man somregel får et alt for lille antal aktier p.g.a. overtegningen, så det
ikke er besværet værd. Det gider jeg ikke.

> [...]
> kommer til at ligge under udbudskursen i længere tid derfor er de relativ
> risikofri (jeg ved godt intet er risikofrit). Ved IPO kan man "næsten"

Hvorfor så ikke lægge en limiteret ordre 10-15% under udbuds kursen? Der er
ret gode chancer for at få den - og det antal aktier man vil have...
Specielt med denne Danionics aktie. Den formodes at være Nasdaq følsom og
vil helt sikkert ryge med ned når Nasdaq skal til at teste tidligere bunde.
Nye aktier er altid mere volatile i starten, da markedet lige skal have et
par regnskaber at studere før man tager endelig stilling til hvor god aktien
egentlig er.

Fra : D.Hansen

Dato : 23-01-01 09:21

Trix:
> [...]
> Nye aktier er altid mere volatile i starten, da markedet lige skal have et
> par regnskaber at studere før man tager endelig stilling til hvor god

Jeg tror ikke at vi kommer så langt ned under udbudskursen (de 10-15% er dem
jeg hentyder til), men der sker som sagt ikke noget ved at lægge en ordre
ind......enten får man dem eller også gør man ikke....

Jeg går med i IPO'en; sælger hurtigt; og venter derefter på at de falder
igen....

D.Hansen

Fra : Trix

Dato : 23-01-01 20:20

> [...]
> ind......enten får man dem eller også gør man ikke....
>
> Jeg går med i IPO'en; sælger hurtigt; og venter derefter på at de falder

Jammen så ønsker jeg dig held og lykke.
Jeg håber virkelig den aldrig falder under udbuds kursen. Børsen har brug
for en rigtig solstrålehistore nu...

Go' vind.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 29-01-01 19:01

"Trix" <eitrix@XxXmail.com> writes:
> Jeg håber virkelig den aldrig falder under udbuds kursen.
> Børsen har brug for en rigtig solstrålehistore nu...

Det ser da godt ud indtil videre.

Spekulationer er en god ting. Forhåbentlig siger Danionics snart
noget sjov om følgende historie:

http://www.theregister.co.uk/content/2/16429.html

[Om ny farve Palm V:]

These parts of the two machines' specifications aren't too
surprising, given pronouncements made by Palm in the
past. However, we note that sources have also claimed the
devices will contain new, lithium polymer rechargeable
batteries, that have allowed Palm to reduce the weight of both
machines by up to 18 per cent. The mono m500 weighs in at
3.25oz, apparently; the current Palm Vx weighs 4oz.

The m505 will be heavier, thanks to the colour display and
related components, but will only be 1mm thicker than the current
model.

As we noted before, the new machines are due to be unveiled
officially in March at the CeBIT show in Hanover.

Hmm.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 31-01-01 09:37

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:

> Det ser da godt ud indtil videre.
>
> Spekulationer er en god ting. Forhåbentlig siger Danionics snart
> noget sjov om følgende historie:
> http://www.theregister.co.uk/content/2/16429.html

Og: http://www.theregister.co.uk/content/7/16462.html

Compaq has admitted it is suffering major supply shortages of
its iPAQ handheld PocketPC device.

CEO Michael Capellas said the problem was that Compaq cannot
get enough high-resolution screens, combined with demand being
25 times greater than expected.
[...]

25 gange?!
--