include
Fra : Søren Jensen

Dato : 09-01-02 20:28

Er der en der kan sige mig hvordan man kan se hvilke funktioner / Kommanoder
Der ligger i en header filen (f. eks : #include iostream.h)

Med Venlig hilsen

Søren Jensen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-01-02 20:30

Den Wed, 9 Jan 2002 20:28:20 +0100 skrev Søren Jensen:
>Er der en der kan sige mig hvordan man kan se hvilke funktioner / Kommanoder
>Der ligger i en header filen (f. eks : #include iostream.h)

less /usr/include/g++/iostream.h

Mvh
Kent
--
Nu har jeg arbejdet i 40 år på at opnå den sublime "mærklighed" og så
har jeg da ikke tænkt mig at lave om på det.

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 09-01-02 22:27

Søren Jensen wrote:

> Er der en der kan sige mig hvordan man kan se hvilke funktioner / Kommanoder
> Der ligger i en header filen (f. eks : #include iostream.h)

/usr/include/g++-3/iostream.h - alt efter hvilken compiler
version/libstdc++ version du bruger.

Husk nu at du i dag skal include <iostream> og ikke <iostream.h>.

- Morten.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-02 08:56

Morten Brix Pedersen skrev:

>Husk nu at du i dag skal include <iostream> og ikke <iostream.h>.

Er det ikke kun i C++?

--
Bertel

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 10-01-02 11:14

In <28iq3uks2d43pmeqbojucmk864fri1vav6@news.telia.dk> Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> writes:

>Er det ikke kun i C++?

jo.

/Martin

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 10-01-02 18:34

Bertel Lund Hansen wrote:

> Er det ikke kun i C++?

Jo, alle header files i standard C++ library er uden .h suffix. Men
eftersom det var en C++ header, så gik jeg udfra at det ikke ville blive
misforstået.

- Morten.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 10-01-02 11:43

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> writes:

> Er det ikke kun i C++?

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge hverken <iostream> eller
<iostream.h> i C, hvis det er hvad du spørger om

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 09-01-02 22:34

Hej Søren.

dinkumware har en online version af deres dokumentation:
http://www.dinkumware.com/refxcpp.html
Hvor du endvidere kan få forklaret hvad de forskellige funktioner gør.
Personligt syntes jeg det er meget rarere end at læse en header fil.

mvh Jonas

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 09-01-02 22:36

Jeg glemte at sige at de har grupperet deres dokumentation efter
header-filer,
hvorfor du let kan klikke på f.eks. <iostream>, og se hvad den består af.

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 09-01-02 22:43

[ Søren Jensen ]

> Er der en der kan sige mig hvordan man kan se hvilke funktioner /
> Kommanoder Der ligger i en header filen (f. eks : #include
> iostream.h)

Et like interessant spørsmål er hvorfor du vil vite det.

ivr
--
Amy: Psst... look what life was like before genetic engeneering.
Leela: Those poor 20th century women...