Handel med etrade
Fra : Robert

Dato : 15-01-01 00:04

Jeg har netop indlagt min første ordre hos etrade - men har dog hørt flere
negative kommentarer på selskabet. Noget med ekstra gebyrer og for dårlige
kurser. Er der hold i det? Nogen faldgruber man skal undgå?

Venlig hilsen

Nybegynder

Fra : Bafomet

Dato : 15-01-01 07:40

Robert <robertsvendsen@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gq86.5336$y6.88777@news101.telia.com...
> Jeg har netop indlagt min første ordre hos etrade - men har dog hørt flere
> negative kommentarer på selskabet. Noget med ekstra gebyrer og for dårlige
> kurser. Er der hold i det?

Nej, det er folk, som klager for tidligt uden at spørge E*trade. Som regel
er det en handel, der effektuerer i småbidder, og så tror folk de skal
betale flere gange gebyr.

Det skulle bare forklares bedre i deres FAQ.

Kursspændet er meget mindre end andre steder og E*Trade er for de fleste
mennesker det bedste sted at handle.

Det var dem der fik DN til at nedsætte deres priser og så snart E*trade er
væk igen hæver DB deres priser igen.

4 mia i oveskud var slet ikke nok for DB...

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 15-01-01 16:39

Nu siger du "...så snart E*Trade er væk igen...". Er der udsigt til at
de stopper deres aktiviteter i DK??

Mvh. Brian

Fra : Bafomet

Dato : 15-01-01 17:48

Brian Bilenberg <brian@bilenberg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93v5ia$egk$1@eising.k-net.dk...
> Nu siger du "...så snart E*Trade er væk igen...". Er der udsigt til at
> de stopper deres aktiviteter i DK??

Nej da, hvorfor tror du det?

De har bare sagt de ikke tjener penge på den del, men på nogle andre.
Så de kunne jo opgive den lave pris.

Fra : Trix

Dato : 15-01-01 22:23

> [...]
>
> Nej da, hvorfor tror du det?
> De har bare sagt de ikke tjener penge på den del, men på nogle andre.

Uden at være alt for skråsikker, så vil E*Trade.dk nok opleve en større
kunde tilgang den dag de bliver en bank. E*Trade er trods alt en af de
hurtigst voksende banker i US. Netop deres lav-gebyr politik gør at de har
så stor success - og overskud. Husk også, at E*Trades vision er at kunne
tilbyde handel med værdipapirer kloden rundt døgnet rundt - til lave gebyrer
vel og mærke.
Men, men... Alt er ikke så lyserødt. E*Trade.DK har enorme kapacitets
problemer og kan derfor ikke holde systemet i luften når der er run på. Før
eller senere kommer man i den situation at man gerne vil handle NU og HER
(måske på grund af en 0,5% rente nedsættelse . Så er der bare no way ind
i deres system, da det er totalt overbelastet. DET er uacceptabelt og er min
største bekymring ved at bruge E*Trade.dk. E*Trade.se har mig bekendt ikke
disse problemer og jeg håber da også E*Trade DK får løst dette.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 15-01-01 22:26

OK! - lydder godt. Grunden til jeg spurgte var jo at du skrev som om
de ville forsvinde igen...

Fra : Christian Hvid

Dato : 16-01-01 19:06

Bafomet skriver

> [...]
> betale flere gange gebyr.
>
> Det skulle bare forklares bedre i deres FAQ.

Det skulle forklares i deres FAQ. Jeg fik et udtog hvor der var taget 3x
kurtage - dagen efter var det rettet.

Udover det er jeg fuldt tilfreds med deres service - de tager telefonen hvis
man ringer, deres sider er til at bruge, og de er uden groteske gebyrer. Jeg
har aldrig haft problemer med at komme igennem til deres server.

Anbefalet.

/Christian

Fra : Peter Sørensen

Dato : 21-01-01 18:45

Robert wrote:

> [...]
> negative kommentarer på selskabet. Noget med ekstra gebyrer og for dårlige
> kurser. Er der hold i det? Nogen faldgruber man skal undgå?

Hej,

Jeg har brugt E*Trade i ca. et år nu, og har altid været tilfreds med
E*Trade.
Kun en enkelt dag har jeg haft problemer med at komme ind på deres side,
de sagde dog, da jeg henvente mig til dem, at det var et kabelbrud hos
deres internet leverandør.
(bare jeg kunne sige det samme om BasisKlamp.dk - suk, suk)

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

Okay, so you're Shania Twain - That don't impress me much...

Fra : Bafomet

Dato : 21-01-01 19:14

Peter Sørensen <nwc@europe.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A6B2017.A0EB870C@europe.com...
> [...]
> deres internet leverandør.
> (bare jeg kunne sige det samme om BasisKlamp.dk - suk, suk)

Jamen dog. Jeg har det lige omvendt.

Basisbank kan man altid komme ind i, mens E*trade ofte 'opgraderer'.

Fra : Peter Sørensen

Dato : 22-01-01 19:13

Bafomet wrote:

> Peter Sørensen <nwc@europe.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3A6B2017.A0EB870C@europe.com...
>
> Jamen dog. Jeg har det lige omvendt.
>
> Basisbank kan man altid komme ind i, mens E*trade ofte 'opgraderer'.

Tja, problemet med BasisBank er mere at de ikke rigtig kan find ud af
med sig selv om hvilke browsere de understøtter.
Jeg brugte Netscape 4.76, men fik at vide at at de kun understøttede
4.70 - 4.74... Nå, det hjalp, for en tid, efter nytår virkede det ikke
igen og som med alt det "gode" kode basisbank har hacket sammen, kom der
ingen fejlbesked...
(det er vel det mindste man kan forlange?)
Basisbanks løsning: brug Internet Explore indtil vi måske finder
fejlen... Jo tak, skal jeg også be' til Bill? og hvad nu hvis jeg kører
Linux eller andet none-M$ OS?

F.eks. kunne jeg ikke logge på basisbank første gang, da de sidste fire
cifre i mit person nr. starter med et nul (0), det kunne web-koden ikke
klare og blev ved med at bede om fire cifre! - typisk begynderfejl når
man programmere, men det er jo nok også et par 16årige gym. elever der
laver deres sider...

Basisbank's web sider virker på mig som om de ikke er ordenligt testet
og kun halv færdige, det er ikke mit indtryk af E*trade's ditto.