/ Forside / Karriere / Penge / Investering / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Investering
#NavnPoint
DAF_direk.. 3512
refi 2931
Nordsted1 2585
vagnr 1890
jakjoe 1499
o.v.n. 1010
transor 980
granner01 904
e.c 860
10  miritdk 860
Svindel i Dansk Bank?
Fra : Bafomet


Dato : 12-01-01 07:49

Hvad kalder man det når en bank, (Danske Bank), køber en mands aktier han
sætter til salg for 825, mens markedsdybden er 850 på Etrade?

Vi snakker aktier og jeg slår hans aktie op på Etrade: Bud 34 købes for
850.-
En af mine kolleger ringer til Danske Bank og siger sælg denne til mindst
825.
Han kommer ind til mig og siger han har solgt den. Jeg spørger til prisen og
slår den igen op på Etrade: stadig 34 købes til 850 på Børsen.
Sælgeren ringer tnu til Danske Bank og spørger HVEM der købte den til kurs
825...

Det gjorde Danske Bank selv!

Men hvordan kan de lade sig gøre når Fondsbørsens har en køber på 850?

Banken har da pligt til at sælge til bedste kurs (underforstået for kunden
ikke for sig selv)

Hvad kalder man dette?

Det er svært at bevise han er blevet snydt pga de forsinkede kurser, men det
må vel så være Dansk Bank som skal bevise de har handlet korrekt så.
Desværre ville min kollega ikke forfølge sagen, da han havde tjent over 100%
på aktien på 9 måneder.

Men har Dansk Bank ikke svindlet her?

p.s. Danske Bank ser ud til at få et overskud på 9 mia, og nu ved vi hvorfor
overskuddet bliver så stort:



 
 
Thomas Krogh (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Krogh


Dato : 12-01-01 20:54

Bafomet skrev i meddelelsen <93m94c$eog$1@news.inet.tele.dk>...

(...)
>Det er svært at bevise han er blevet snydt pga de forsinkede kurser, men det
>må vel så være Dansk Bank som skal bevise de har handlet korrekt så.

Næppe. Men du kan checke handelen på det givne tidspunkt på XCSE og se om der har været andre
handler til 825 på pågældende tidspunkt. I modsat fald har DDB et forklaringsproblem...

mvh

Thomas Krogh

--
"It is said with truth that this involves some sacrifice or merger of national sovereignty. But it
is also possible and not less agreeable to regard it as the gradual assumption by all the nations
concerned of that larger sovereignty which can also protect their diverse and destinctive customs
and characteristics and their national traditions, all of which under totalitarian systems, whether
Nazi, Fascist, or Communist, would certainly be blottet out for ever."

Winston Churchill on European Unity, 1948



Bafomet (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Bafomet


Dato : 12-01-01 22:15


Thomas Krogh <tkrogh@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hcJ76.89$Nq5.16938@news000.worldonline.dk...
> Bafomet skrev i meddelelsen <93m94c$eog$1@news.inet.tele.dk>...
>
> (...)
> >Det er svært at bevise han er blevet snydt pga de forsinkede kurser, men
det
> >må vel så være Dansk Bank som skal bevise de har handlet korrekt så.
>
> Næppe. Men du kan checke handelen på det givne tidspunkt på XCSE og se om
der har været andre
> handler til 825 på pågældende tidspunkt. I modsat fald har DDB et
forklaringsproblem...
>
> mvh
>
> Thomas Krogh

Jeg kan kun finde laveste handelspris i dag hvilket er 25 kr over det Danske
Bank gav min kollega:

ØVRIGE SELSKABER
5. Industri
Roblon B (4,166m)
Slutning d. 12/01-2001 12/01-2001
Seneste kurs (15:57 ) 870,00
Ændring ift. forrige børsdag (point) +20,00
Seneste bedste bud 850,00
Seneste bedste udbud 870,00
12/01-2001 Seneste 52 uger
AH Gennemsnitskurs 859,28
AH Antal handler 6
AH Højest handlet kurs 870,00 870,00
AH Lavest handlet kurs 850,00 375,00


For mig at se er det modsvarende røveri på åben gade Danske Bank har gjort.
Jeg har sagthan skal ringe til Finanstilsynet, men da han tjente 38.000,
gider han vist ikke. Han købte på 385.
Det er jo det Danske Bank kunne se.

Heldigvis har det betyder at han trækker alle sine aktier ud af Danske Bank.




Thomas Krogh (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Krogh


Dato : 12-01-01 22:40

Bafomet skrev i meddelelsen <93nrra$psj$1@news.inet.tele.dk>...

(...)
>Jeg kan kun finde laveste handelspris i dag hvilket er 25 kr over det Danske
>Bank gav min kollega:

Du skal se på data for de sidste 5 dage (eller hvornår det var han har handlet).

Jeg kan se at der har været en enkelt handel i Roblon B på 76 stk til 825 den 11/1, og det er den
eneste på 825 der har været de sidste tre dage. Det er dog også den første handel, der har
overhovedet har været den 11/1 (gennemført kl 13:41), så det er åbentbart ikke en aktie der er
særlig likvid. Det er dog underligt hvis der samtidigt har været købere i SAXESS på 850 til 76 eller
flere.

mvh

Thomas Krogh

--
"It is said with truth that this involves some sacrifice or merger of national sovereignty. But it
is also possible and not less agreeable to regard it as the gradual assumption by all the nations
concerned of that larger sovereignty which can also protect their diverse and destinctive customs
and characteristics and their national traditions, all of which under totalitarian systems, whether
Nazi, Fascist, or Communist, would certainly be blottet out for ever."

Winston Churchill on European Unity, 1948



Bafomet (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Bafomet


Dato : 15-01-01 17:50


> Jeg kan se at der har været en enkelt handel i Roblon B på 76 stk til 825
den 11/1, og det er den
> eneste på 825 der har været de sidste tre dage. Det er dog også den første
handel, der har
> overhovedet har været den 11/1 (gennemført kl 13:41), så det er åbentbart
ikke en aktie der er
> særlig likvid. Det er dog underligt hvis der samtidigt har været købere i
SAXESS på 850 til 76 eller
> flere.

Ja, og ena nden ting er, at DN indrømmede de selv købte den fra hans egen DB
deport, så den kan ikke være gået via Fondsbørsen.
De interne handler noteres vel ikke på Fondsbørsens liste?




Lars Balker Rasmusse~ (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 15-01-01 21:44

"Bafomet" <Din@adresse.her> writes:
> De interne handler noteres vel ikke på Fondsbørsens liste?

Nej, desværre. Så ville kursspændet nok være mindre.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

N/A (15-01-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-01-01 08:30



Pornografen (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Pornografen


Dato : 15-01-01 08:30

Sådan nogle spørger man ikke, før man har sit eget bagland iorden, ellers
kan de køre en helt ud i skoven.

Jeg ser det ikke som tilsvining, men vi er mange der ved at vi skal passe på
dem, DDB er ikke hvad det var engang, der er for mange der er bange for at
blive "Prikket ud"


Med venlig hilsen
Per A. Jensen



"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:93phg0$16lh$1@news.cybercity.dk...
>
> Thomas Krogh <tkrogh@image.dk> skrev
>
> > I modsat fald har DDB et forklaringsproblem...
> Ja, men det ved de jo ikke, for ingen har spurgt dem, det er meget sjovere
at svine dem til, end at
> spørge.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>



Bafomet (15-01-2001)
Kommentar
Fra : Bafomet


Dato : 15-01-01 17:59


alexbo <alexbo@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93phg0$16lh$1@news.cybercity.dk...
> Ja, men det ved de jo ikke, for ingen har spurgt dem, det er meget sjovere
at svine dem til, end at
> spørge.
Nu er DB ikke nogen der spørger før de smækker straf- og rykkergebyrer på,
så når de ikke selv lægger fingrene imellem, kan de godt tåle lidt råt for
usødet af deres egen medicin.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177482
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408387
Brugere : 218883

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste