Langsom Athlon 1400
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-02 18:12

Jeg har lige købt en opgradering til min computer.

Athlon 1400
Microstar K7 Master
256 DDR Ram
Spire Big rock II Køler.
Aopen HQ45 300 Watt tower

Men der er flere problemer.

Hvis jeg slår internt cache til, så får jeg en blå fejlskæm ved inst af XP.

Det kører forbandet langsomt. Jeg er igang med at inst Xp og det har taget
over 5 timer nu. Min mistanke er cpu'en om den er defekt.

Håber i kan hjælpe her i aften inden kl. 20 da jeg skal hjem til en computer
som p.t ikke vil på nettet

mvh

Kasper

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 09-01-02 20:26

Jeg tror ikke din maskine overhovedet ville starte, hvis cpu'en var defekt
.... det er vidst en af de komponenter, der enten fungerer upåklageligt eller
ikke fungerer overhovedet ... det er en anden sag med RAM'en, der kunne
fejlen måske ligge ...

Fra : Martin Jensen

Dato : 09-01-02 22:29

> Hvis jeg slår internt cache til, så får jeg en blå fejlskæm ved inst af
XP.

Så kunne det jo lyde ret sandsynligt at cache rammen i CPU'en er defekt.

Når den er slået fra kører CPU'en meget langsommere, hvilket du har
observeret, og det er jo ikke en holdbar løsning.

Prøv www.memtest86.com - den kan svjv. også checke CPU'ens cache ram.

/Martin