Gladsax wobbler
Fra : Rasmus & Katrine

Dato : 09-01-02 16:48

Hele sidste år stod for mit vedkommende i kystens tegn. Jeg var rundt i hele
det østlige Dk. Jeg fangede godt med ørreder på alle mulige forskellige agn.
Jeg har altid syntes godt om Gladsax wobbleren. Der kaster godt, den går
godt, den ser godt ud og den fanger fisk. Her kommer mit problem. Jeg har
pisket vandet til flødeskum, med alle tænkelige vægt- og farvekombinationer.
Jeg har prøvet alle former for indspinding. Jeg kan ikke fange noget på de
møgagn.
Men af ren stædighed fortsætter jeg med at bruge dem. Hvis der er en af jer
dre har nogle tips til hvordan de fiskes bedst, vil jeg tage imod med
kyshånd.

Mvh. Rasmus

Fra : FA. HUBERT

Dato : 09-01-02 19:33

hej rasmus

det gælder som alle andre agn - man skal tro på det man fisker med -
ellers virker det ikke.

jeg har selv fanget med gladsax wobbleren flere gange - men det er min
broder der har haft størst succes - da han på en dag hvor der intet skete
fik et kanon hug på wobbleren - 70 cm og 4 kg. af det blankeste sølv.

venlig hilsen

hubet

Fra : vmmark

Dato : 09-01-02 21:39

Hej "Rasmus og Katrine"
Gladsax wobbleren er faktisk en fremragende agn, den skal bare tilsættes lidt "liv", i form af
nøkkende bevægelser med stangspidsen under indspinning. Det får den til at "stejle " i vandet. Det
har ofte givet mig fisk på tasken med denne metode.Det er nemlig en meget "død" agn hvis den bare
mølles ind i jævn fart. Jeg bruger selv en 16 gr. i farverne grå/grøn med røde prikker.
Knæk og Bræk
Michael

Fra : Per M Sørensen

Dato : 10-01-02 17:30

Min personlige er en 20 gram grøn/grå fisket enten ganske langsomt eller
forholdsvis hurtigt. det er fordelen ved 20 gr. istedet for 16 gr. der
"kæntre" hvis den bliver fisket hurtigt...!

Per M Sørensen
www.saltvandsfiskeren.dk

Fra : Lars Aagaard

Dato : 10-01-02 00:19

Hej Rasmus

Prøv evt. at kigge på Bent Nielsens Gladsax tips på Lystfisker Forum:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/artikler2.asp?vaelg=&placering=grej&menu=Laesestof&Id=1196&kategori=Endegrej

Venlig hilsen
Lars Aagaard

Fra : Kingfisher

Dato : 11-01-02 20:43

Hej Rasmus

Jeg har haft stor succes med Gladsax wobleren (20g), specielt i grumset
vand. Er det overskyet er den rød/gule god og i solskin virker en blå/grå
eller sort/hvid fortrinligt.

Mvh. Bo