hvilke aktier
Fra : ==Danny==

Dato : 07-01-01 13:53

Hej NG

Hvilke aktier skal jeg købe.

Hilsen Danny

Fra : Trix

Dato : 07-01-01 14:27

"==Danny==" <gran4@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:5EZ56.1525$0V1.86576@news101.telia.com...

> Hvilke aktier skal jeg købe.

Ingen! Ja, jeg mener det. Uden den store erfaring, er chancen for at du
kommer til at tjene penge på faldende aktiemarkedet, meget lille. Køb lange
statsobligationer istedet, f.eks 7% Stat 2004, og brug tiden på at øve dig i
et aktiespil - f.eks www.borsspillet.dk
Du bør udvikle en strategi for hvornår du vil hhv købe og sælge en given
aktie. Når du mener du har en strategi du tør stole på, først da er du klar
til at gå i aktier.

Fra : Trix

Dato : 07-01-01 15:29

"Trix" <eitrix@XxXmail.com> wrote in message

> "==Danny==" <gran4@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> .... Køb lange statsobligationer istedet, f.eks 7% Stat 2004

Jeg mente selvfølgelig 7% Stat 2024. 7-04 er ikke en lang statsobligation,
men derimod en kort. Bortset fra det, så kan 7-04'en også være et godt sted
at parkere dine penge det næste års tid. Der er lidt mindre risk, men
tilgengæld også mindre afkast.
Det jeg mener, er at godt nok er aktiemarkederne sansynligvis ved at være
bundet ud, men det betyder ikke at aktierne vil stige enormt meget den
nærmste fremtid. Der er brug for en længere konsoliderings periode i
aktiemarkederne, formodentlig det næste halve års tid.
Derimod ser det slet ikke så dumt ud for obligationerne. Det er p.t. et bull
marked i modsætning til aktiemarkedet, som stadig er et bear marked.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 07-01-01 15:56

Prøv at se www.stockr8.dk det er et aktieratingsystem. Læs teksten under
information

Fra : Bafomet

Dato : 07-01-01 20:16

Trix <eitrix@XxXmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:939qqs$6aq$1@news.inet.tele.dk...

Grønlandsbanken er bedre. Den giver 12%.

Roskilde Bank er også en vinder.

Fra : Jørgen Rasmussen (Ro~

Dato : 07-01-01 22:29

Du har ret i det med Grønlandsbanken - den giver et direkte afkast på
11,36 pct., og er en bundsolid virksomhed. Kurspotentiale er der
derimod stort set intet af.

Roskilde Bank er jeg mere loren over for. Soliditeten er lavere og de
har enormt mange jern i ilden, hvis forretningsmæssige bonus jeg er
usikker på.

Desuden er det direkte afkast helt nede på 2,1 pct., hvilket ikke er
imponerende Kurspotentialet er nok lidt højere end Grønlandsbanken, da
de har præsteret en imponerende indtjening i første halvdel af 2000.

Med hensyn til sikkerheden, så betaler du kun 78 øre for en krone i
Gørnlandsbanken, mens en krone i Roskilde Bank koster 127 øre.

Summa summarum - Grønlandsbanken vil klart være en overvejelse værd.
Ikke specielt sexet - men ok.

vh
Jørgen

Fra : Bafomet

Dato : 08-01-01 00:05

Jørgen Rasmussen (Roskilde) <jomura@rasmussen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a58dd39.998752@news.inet.tele.dk...
> Du har ret i det med Grønlandsbanken - den giver et direkte afkast på
> 11,36 pct., og er en bundsolid virksomhed. Kurspotentiale er der
> derimod stort set intet af.

Jamen, du har ikke set de allerseneste vurderinger fra udlandet om olie og
gas i Nordgrønland.
Når isen på Nordpolen samtidig forsvinder så kan man gå igang.

Og canadierne lurer hele tiden på at udnytte guldforekomsterne.
Jeg tror det hele venter på at Hjemmestyret overtager rettighederne til
undergrunden og så går det amok.

Alle disse opgaver skal bruge en bank.

Og der er ikke mange at vælge imellem. Nationalbanken og Hjemmestyret samt
Dansk Bank er med i denne.
Og så følger kursen vel iøvrigt reje- og torskefiskeriet.

> [...]
> Gørnlandsbanken, mens en krone i Roskilde Bank koster 127 øre.
>
> Summa summarum - Grønlandsbanken vil klart være en overvejelse værd.

Roskilde tror jeg på dels pga en imponerende kursudvikling og dels ¨pga en
massiv tilstedeværelse i Storkøbenhavns bug der kan dække det sydøstlige
København, Køge, Holbæk og Ringsted. Et oplagt emne for opkøb, ikke mindst
for en udenlandsk bank.

Men jeg gik også udenom pt pga K/I og det lavere udbytte. Men der er nok en
opkøbspræmie som gulerod.

Jeg ville nok lægge dobbelt så meget i Grønland som Roskilde.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 10-01-01 11:39

Når man siger at en aktie giver et direkte afkast på 11,36% hvad mener
man så med det?

Jeg kan se at de har udbetal 25,00kr. i udbytte pr. aktie og kursen
ca. har ligget på 220-240 så det bliver et afkast på godt 10%. Men
hvordan netop 11,36%.

Undskylder hvis det er et dumt spørgsmål....jeg har lige meldt mig ind
i DAF så jeg kan lære noget mere.

Mvh. Brian

"Jørgen Rasmussen (Roskilde)" <jomura@rasmussen.mail.dk> wrote in
message news:3a58dd39.998752@news.inet.tele.dk...

Fra : Jørgen Rasmussen (Ro~

Dato : 11-01-01 22:07

Nåh - ja. ret simpelt. Da jeg skrev indlægget lå aktien på 220 og 25
kr. i procent af dette er 11,36 pct.
vh
jørgen

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 12-01-01 12:51

OK! - jeg troede der lå en mere dybsindig beregning bag, hvor man på
en eller anden måde tog højde for kursen i løbet af hele året ...

message news:3a5e2004.14167260@news.inet.tele.dk...

Fra : Bafomet

Dato : 09-01-01 20:44

Bafomet <Din@adresse.her> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93af15$98n$1@news.inet.tele.dk...

> Trix <eitrix@XxXmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:939qqs$6aq$1@news.inet.tele.dk...
> >

> Grønlandsbanken er bedre. Den giver 12%.
>
> Roskilde Bank er også en vinder.

Der var kun 4 banker i Fondsbørsens indeks over Pengeinstitutter udenfor
KFX, der blev handlet mere end GB idag.
Totalbanken, Aars Bank, Sydbank og Egnsbank Fyn. Et sjældent syn. Noget
gærer og det er ikke rådnende alkefugle.
Sælger man fra? Den steg ikke, hvad den vel burde have gjort.

Regnskab 20/2. GF i april.

Fra : Jørgen Rasmussen (Ro~

Dato : 07-01-01 17:19

Korrekt - køb ingen aktier for tiden. Markedet er for ustabilt og
Nasdaq kan sagtens gå under 2000. Jeg går hurtigtst muligt ud af mine
investeringer.

Hvis du ønsker minmal risiko og begrænset afkast vil jeg foreslå korte
4 pct. obligationer. De givet et skattefrit afkast på 3,4 pct.,
hvilket er 1 pct. point over inflationen.

Hvis du vil spekulere i et rentefald og efterfølgende kursstigninger
er lidt længere obligationer at foretrække.

vh
jørgen

Fra : Bafomet

Dato : 15-01-01 21:19

Mine to anbefalinger jeg har peget på her og på E*trades diskussion i år:,
Højgaard og Grønlandsbanken har nu udløst teknisk købssignal på
www.investtech.com/dks automatiske system i dag.

Købssignaler 20010115
GRLA RILBA DATR HOEJB SCHOB THRIB JYIDKA SYIDK VAIBLUE
Salgssignaler 20010115 LIC

Ikke dårligt set.

==Danny== <gran4@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5EZ56.1525$0V1.86576@news101.telia.com...

Fra : Jørgen Rasmussen (Ro~

Dato : 16-01-01 23:46

Ja og Sydbank sendte en analyse ud 16-1-01 kl. 10.00, hvilket direkte
kan aflæses af kursen - så mon ikke den holder et stykke tid.
vh
jørgen

Fra : Bafomet

Dato : 17-01-01 17:44

Jørgen Rasmussen (Roskilde) <jomura@rasmussen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a64ceeb.18805939@news.inet.tele.dk...
> Ja og Sydbank sendte en analyse ud 16-1-01 kl. 10.00, hvilket direkte
> kan aflæses af kursen - så mon ikke den holder et stykke tid.

Den analyse nåede jeg ikke at se, jeg havde en target på 170, og der solgte
computeren mine.
Det gik dæleme hurtigt. En rigtig snerre-aktie den Højgaard.