netkort ?
Fra : Sørensen

Dato : 09-01-02 13:47

Jeg skal forbinde 2 computere, en XP og en W98, i et lokalt netværk (med
krydskabel fra netkort til netkort).
Har det noget at sige, hvilke netkort jeg køber? Der er stor prisforskel,
men jeg er ikke klar over, om der er væsentlig forskel i egenskaberne på
disse - og til ovennævnte brug?
S.Sørensen

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 10-01-02 17:55

"Sørensen" wrote:

> [...]
> men jeg er ikke klar over, om der er væsentlig forskel i egenskaberne på

Jeg har aldrig hørt om dårlige netkort- d.v.s. nogen som ikke virker (
bortset fra en historie om en sending, hvor de alle havde samme MAC-adress.)

Elmer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-01-02 23:05

On Thu, 10 Jan 2002 17:55:23 +0100, Jørgen Elmer
<elmermadsen@post.tele.dk> wrote:

> Jeg har aldrig hørt om dårlige netkort- d.v.s. nogen som ikke virker
> (bortset fra en historie om en sending, hvor de alle havde samme MAC-
> adress.)

Jeg har personligt oplevet masser af dårlige netkort, dvs. kort
der ikke virkede i en given situation, eller blot virkede meget
dårligt.

Det er min erfaring, at der er mindst og færrest problemer med
Intels netkort.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : paul

Dato : 15-01-02 18:15

jeg har erfaring med at alle kort er lige gode 100/10

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-01-02 23:45

On Tue, 15 Jan 2002 18:14:35 +0100, "paul" <paul@nielsen.ac>
wrote:

> jeg har erfaring med at alle kort er lige gode 100/10

Et kvalificeret gæt er, at du ikke arbejder professionelt med
netværk. Det gør jeg. Store netværk med nogle gange tusinder af
maskiner.

Tro mig, der er forskel på kvaliteten af netkort.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-01-02 06:38

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>Tro mig, der er forskel på kvaliteten af netkort.

Forskellen er som du skriver antallet. Har man hundredvis eller
tusindvis af netkort så vil man se fejl på et vist antal af dem. Og
antallet af de fejl varierer med kvaliteten (f.eks. svarer 1% trods
alt til 10 netkort ud af 1000).

Hvis man kun har et kort kan man være heldig at man får en af de 99%
der fungerer eller at måske installationen er af en sådan karakter at
evt. fejl/problemer ikke kommer til udtryk.

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig anbefalingen af Intel. Vi bruger dem på
både desktops og servere. De er gode og der er stort set aldrig
problemer med dem.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/