Asus P2B - CPU Opgradering.
Fra : Skywalker

Dato : 09-01-02 13:34

Jeg har et udmærket Asus P2B bundkort med en celeron 333 mhz cpu, jeg
kan klokke den til 515 mhz, og så var det jeg tænkte :
Hvilke muligheder har jeg for at opgradere cpu i mit bundkort, som jo
er et slot 1 bundkort, hvad kan det køre rent mhz mæsig, og kan det
svare sig at sætte en støre cpu i, hvis man nu er så glad for
bundkortet.

Hilsen

Yoda

Fra : Affer

Dato : 09-01-02 15:06

> [...]
> er et slot 1 bundkort, hvad kan det køre rent mhz mæsig, og kan det
> svare sig at sætte en støre cpu i, hvis man nu er så glad for

alt afhængig af revision og om du kan få fat i en converter osv, så kan du
sagtens kørere med en hurtigere processor

men se på:

http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_II
I.htm

her kan du se hvad asus p2b-X bundkortene kan køre med

// Affer

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-01-02 07:27

Wed, 9 Jan 2002 15:05:52 +0100, skrev Affer, på 21 linier, i
<a1hind$1ouq$1@news.cybercity.dk>, :

>http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm
>
>her kan du se hvad asus p2b-X bundkortene kan køre med

passer nu ikke helt.
For en P3 celleron op til 1100 mhz køre fint på et v 1,04 kort.
Man nøjes bare med og køre med 1,8v
en celleron 800 skal køre med 1,75v og køre fint med 1,8v
ifølge den side du henviser til kan dette ikke lade sig gøre..
min 800 køre ovenikøbet 8 x 133 mhz

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Skywalker

Dato : 10-01-02 11:02

Efter hvad jeg kan se på mit Bundkort så er det et Asus P2B R 1.10.
Efter at have kigget på linket (Mit tyske er ikke for godt), så er der
kun 3-4 cpu´er den kan opgraderes til.
Hvordan får man sådan en adapter fra slot 1 til den type der skal
bruges, hvem forhandler dem.

Hilsen

Yoda

Fra : Lasse Elbek

Dato : 11-01-02 13:04

"Skywalker" <yoda@mail-online.dk> wrote in message
> [...]
> kun 3-4 cpu´er den kan opgraderes til.
> Hvordan får man sådan en adapter fra slot 1 til den type der skal

Køb en Celeron 900 og overclock den til 1200 mhz..
du skal bruge en slot converter (gerne en Asus)
(Husk pc133 ram hvis du skal overclocke den!)

Du kan evt. købe begge ting hos www.shg.dk, men ellers kig priserne på
www.edbpriser.dk

Grunden til at den viser at du ikke kan opgradere med den cpu, er at den
skal have under 1.8 volt.
og Asus P2B kan ikke levere lavere end 1.8. Det er ligemeget - bare du får
en fornuftig køler med !

/Lasse