Hvordan får jeg min datter på mere grovkos~
Fra : Trine Carlsen

Dato : 09-01-02 13:10

Jeg har jordens dejligste guldklump på nu 9 mdr. som ikke rigtig vil spise
andet end grød Hun trives fint på det, jeg er bare ved at løbe tør for
idéer til hendes kost. Hun spiser med velbehag alle former for totalt moset
grønsager og rodfrugter, men forsøger jeg at give hende noget lidt grovere
går det galt. Har forsøgt med små rugbrødshapsere uden skorpe og kerner med
en smule leverpostej. NIX, udkogte grønsager som hun selv kan mose med
gummerne, men det har heller ingen interesse. Har nogen en god ide til hvad
som kan være godt at give hende at gnaske på mellem hovedmåltiderne? Så hun
vænner sig til den lidt grovere kost. ?

Trine

Fra : Ulrik Andreassen

Dato : 09-01-02 15:01

Vi har haft samme problem med Amalie på 8 mdr. Vi har brugt julen til at øve
i. Vi startede med at give hende vanillekranse at sutte i. De smuldrede jo
så lidt efter lidt. Efter nogle dage prøvede vi så med lidt franskbrød uden
skorpe. Det hjalp her. Nu guffer hun gerne 1/2 rugbrød med leverpostej.

Kristina

Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 09-01-02 20:05

Hej

Vi havde også samme problem med vores søn, dengang 7 måneder, - han er nu 9½
måned. Han vil stadig ikke rugbrød, men vi giver ham toastbrød med
smørrepålæg på fx leverpølse(NETTO), sildepostej og smørreost. Det glider
ned. Første gang vi prøvede med hapser gik det helt galt (han kastede
simpelhen op af det) så han fik en lille skræk af det. Vi startede igen ca.
14 dage efter - han nægtede totalt- det blev han så ved med et stykke tid.
For at komme ud af den dumme cirkel lavede jeg lækre blød bolle uden skorpe
med smør på og "narrede" den i ham og sagde ammmmm!!! lyde. Da det jo smagte
godt fik han efterhånden mere mod..Vi giver ham ikke leverpostej da vi tror
det er for stærk en smag for ham (han ser sådan ud i hovedet) Torskerogn er
god og mild til en start, ligeledes smøreost. Håber det lykkedes for jer.
Held og lykke.
Hej fra Cecilie

Mellemmåltider: reven gulerod og æble evt. med rosiner. Blød bolle. Yoghurt
med frugtmos i
groft moset.