Larmende køler???
Fra : Jacob Strue

Dato : 09-01-02 13:23

Jeg har fået ny PC, og er egentligt ret glad for den.
Den er installeret med en AMD Thunderbird 1133 MHz processor, og en
tilhørende ThermalTake Volcano 6Cu plus køler. Men jeg har da sjældent hørt
en køler larme så meget?? Kan det virkeligt passe at det lyder som en F-16
der er ved at lette når jeg starter min PC?? eller kan den være i stykker?
Nogen der har erfaringer med denne køler??

Jacob

Fra : orbital

Dato : 09-01-02 13:36

On Wed, 9 Jan 2002 13:22:51 +0100, "Jacob Strue"
<strue@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>der er ved at lette når jeg starter min PC?? eller kan den være i stykker?
>Nogen der har erfaringer med denne køler??

der er jo en low noise udgave af samme køler. Se på www.edbpriser.dk

Den du har får opgivet 39.5 dB, det er ultra meget.

6CU opgives til 30 dB og 6 Low Noise til 31 dB.

Så er der taisol 742, der opgives til 29 dB.

Titan D5TB opgives til 29 dB (det er 80 mm med lav rpm). Koster
ingenting.

Da 3 dB er mærkbart, kan du få støjen så langt ned, at det er power
supply og evt. kabinetblæser, der dominerer.

mvh

John

Fra : Ole

Dato : 09-01-02 13:44

Det er riktig at den viften larmer.
Denne 60x60 viften har et omdr.tall på 4500 og 32 dB.

Er det mulig å montere en 80x80 vifte, ved hjelp av et vifteadapter?
En slik vifte bråker mindre.
Eller en reostat som regulerer ned turtallet på den viften du har..

Dette avhenger av at prosessoren ikke blir for varm.
Det finnes mindre støyende vifter, f.eks Zalman.

Ole

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 09-01-02 14:15

Ska vi ikke bare kalde en spade for en spade og en vifte for en blæser ;)

Fra : Prost

Dato : 09-01-02 14:24

> Ska vi ikke bare kalde en spade for en spade og en vifte for en blæser ;)

Spanske Flamingo vifter med tyre motiv, det suger !

Fra : Ole

Dato : 10-01-02 08:12

"Mikkel Gravgaard" <grav@IHATESPAMklokke.dk> skrev i melding
> Ska vi ikke bare kalde en spade for en spade og en vifte for en blæser ;)

Jeg er norsk, og vi har ikke ordet "blæser"

Ole

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 10-01-02 16:52

> Jeg er norsk, og vi har ikke ordet "blæser"

Nu har du! :)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Jean Pierre

Dato : 10-01-02 17:03

LOL da!

--
MVH Jean Pierre

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 13:46

--
"Jacob Strue" <strue@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> der er ved at lette når jeg starter min PC?? eller kan den være i stykker?
> Nogen der har erfaringer med denne køler??

Jep, den larmer temmeligt meget, jeg har en Thermaltake Silent Viking, den
siger ikke ret meget, dog er den ikke så lydløse som de der ultra-low noise,
men fint til min brug.

Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Fra : Mogens

Dato : 09-01-02 13:49

> [...]

>der er ved at lette når jeg starter min PC?? eller kan den være i stykker?
>Nogen der har erfaringer med denne køler??

http://www.overclockercafe.com/Reviews/Tt_Volcano_line/
Her kan du læse en test af alle Volcano kølerne og du kan
se at en 6CU+ larmer ca. 39 db så det skal nok passe at
det lyder som en F16 der letter.

Det er også en voldsom køler til en 1133MHz maskine.
6CU+'en er beregnet til 1.5GHz og opefter.
Mindre kunne sagtens have klaret opgaven og med mindre larm.

Kik evt hos www.tomshardware.com hvor du kan finde en
test af 46 kølere. Der kan du se hvor meget de larmer.
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/

Mvh Mogens

Fra : Butch

Dato : 09-01-02 16:23

> [...]
> der er ved at lette når jeg starter min PC?? eller kan den være i stykker?
> Nogen der har erfaringer med denne køler??

Hej Jacob

Din køler er monteret med en highspeed blæser. Og det passer meget godt din
beskrivelse af lyden som en f-16 jager. Du kan sætte blæseren til 7volt så
medsætter du lydstyrken betydeligt. Hvis du ikke overclocker din cpu kan du
også med fordel sætte corevolten lidt ned 0.05v eller 0.1v burde være
muligt.

/Thomas Alisa Butch

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-01-02 14:23

"Jacob Strue" <strue@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Nogen der har erfaringer med denne køler??

Jeps, den larmer temmelig meget. Jeg skulle opgradere en del grej for en
ven, og desværre havde jeg fået anbefalet denne køler. Det klager han lidt
over nu, som det eneste . Har anbefalet ham at vi bestiller en Papst
blæser og smækker på i stedet. Men det er jo så lige 200-250 kr oveni inkl.
forsendelse.........

Thermal Take Vulcano 7 skule vist være noget mere lydløs?