Codegen strømforsyning til p4
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 09-01-02 12:38

Hej gruppe,

Jeg skal have lavet en computer til min far, og har i den forbindelse
besluttet mig til en P4, da den ikke er meget dyrere end athlon, men til
gengæld kan den kun være mere stabilt da jeg får mulighed for at få et Intel
chipset også, jeg har så i den forbindelse et codegen kabinet med en 300w
strømforsyning, den skulle sagtens kunne trække cpu'en, men den har vel ikke
de strømudtag der kræves? Kan man købe en konverter eller lignende eller er
man nød til at købe en ny strømforsyning til formålet?

mvh
Lasse

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 12:59

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> besluttet mig til en P4, da den ikke er meget dyrere end athlon, men til
> gengæld kan den kun være mere stabilt da jeg får mulighed for at få et

Øhhh, hvordan det?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 09-01-02 13:09

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message

> "Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> wrote in message

> Intel
>
> Øhhh, hvordan det?

Uden at starte for mange diskussioner, er det kraftigt mit indtryk at
VIA-chipset ikke helt møder samme kvalitets-standard som f.eks. det gamle
Intel BX-chipset. F.eks. er der mange der har USB-problemer osv. med kt133
bundkort. Og der må efter min mening være en grund til at firmaer stadigvæk
vælger at køre udelukkende med intel chipset.

Misforstå mig ikke jeg kører selv med AMD-processor, og kan godt leve med
mer-ydelsen og så tilgengæld mere opdatering af drivere osv. Men jeg gider
ikke at min far med ikke særlig meget pc-forstand lige skal installere de
nye 4-1 via-drivere fordi de lige rettere op på en fejl hvad angår dagens
fejl fra chipsettet af. Jeg tror på at Intels chipset skal leve op til
højere krav end VIA's og det er også en grund at Intel ikke så tit releaser
nye chipset som VIA gør... Alle de anmeldelser jeg har læst omkring Intels
nye chipset ddr chipset siger lidt i samme retning, de skælder ud på dårlig
ydelse, men siger samtidig at det stadig har den velkendte intel-kvalitet,
jeg er ligeglad med 5% dårligere ydelse når det er meget vigtigere for min
far at få stabilitet, og så gider jeg ikke tage chancen med om VIAs nye
chipset kræver den sidste nye driver for lige netop at virke helt korrekt
med usb enheder...

Desuden slipper jeg også for at bekymre mig om skod-køling og problemer med
knækket cpu-kerne, og der er bedre fejlsikring i P4, hvad angår varmesikring
osv.

mvh
Lasse

ps men jeg søger stadig svar på mit spørgsmål tak..

Fra : Ole

Dato : 09-01-02 13:48

ASUS PB4 er er HK som kan bruke strømforsyninger uten den spesielle
P4 kontakten.

Ole

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> skrev i melding

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 09-01-02 14:30

> ASUS PB4 er er HK som kan bruke strømforsyninger uten den spesielle
> P4 kontakten.
>
> Ole

Hej,
Tak for svaret, ved du om det samme også er tilfældet for

ASUS Bundkort Socket 478, P4B266, ATX?

mvh
Lasse

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 09-01-02 14:32

"Ole" <la5oga@chello.no> wrote in message
> ASUS PB4 er er HK som kan bruke strømforsyninger uten den spesielle
> P4 kontakten.
>
> Ole
Ok efter at have læst lidt selv

Så fandt jeg frem til følgende på ASUS hjemmeside

The ASUS EZ PlugTM power connector lets you use your existing power supply
and eliminates the need to buy a special ATX 12V power supply necessary to
support your P4 CPU.

Det vil jeg mene at det betyder at den kan bruge en normal codegen
strømforsyning som har været brugt i et athlon system?

mvh
Lasse

Fra : Ole

Dato : 10-01-02 08:13