RTX er for dyr
Fra : Johannes Møller

Dato : 26-12-00 09:37

Selskabsbeskrivelse:
RTX Telecom er et af verdens førende udviklingshuse inden for turn-key
løsninger til trådløse kommunikationsprodukter, som f.eks. trådløse
telefoner og mobiltelefoner.

Markedet for trådløse kommunikationsprodukter vokser i disse år kraftigt,
både i bredden, i antallet af standarder og i mængden af produkter.

For at følge med i den hastige udvikling vælger mange industrielle
producenter af trådløse kommunikationsprodukter derfor at outsource hele
eller dele af deres udviklingsopgaver til udviklingshuse som RTX Telecom.

Kommentar:
RTX er kendetegnet ved to ting. For det første en meget høj, men ustabil
vækst og for det andet en meget høj overskudsgrad.

Hvorvidt RTX-aktien bliver virkelig interessant afhænger, hvorvidt selskabet
er i stand til at udvikle de rette teknikker til det rette tidspunkt.
Såfremt selskabet formår at blive førende udvikler indenfor f.eks. Bluetooth
(trådløs overføring af data) er der virkelig mange penge at tjene.

Aktien handles i øjeblikket til P/E værdier (over 100) der ikke giver
ledelsen mulighed for at lave mange fejltrin før kursen brager sydpå. Jeg
kan ikke lide den ustabile vækst - det gør det svært at lave nogle brugbare
forudsigelser om selskabets fremtidige indtjening.

Jeg synes det er interessant/uheldigt at bemærke, at den hidtil største
ordre indenfor Bluetooth gik til en af TRX's konkurrenter, nemlig nordjyske
Digianswer. Jeg tillader mig at tvivle på RTX's faglige kompetence, og min
tvivl er under alle omstændigheder så stor at jeg ikke vil betale over 100
kr. for én krones overskuds i selskabet.

Anbefaling:
Sælg

Med venlig hilsen
The Analyst