Optimisme i USA
Fra : Bafomet

Dato : 20-12-00 18:26

Når husejerne bygger nye huse, er det tegn på at økonomien ruller fremad.

Permits for new housing projects across the United States rose 2.6 percent
last month to a seasonally adjusted annual 1.586 million after posting an
1.8 percent increase in October. The permit figure was above analysts'
estimates for 1.529 million.

Når aktiemanipulatorerne pludselig udråber billigere techaktier som
'overpriced' er det tegn på at de gerne vil købe dem,
men helst så at de fik dem billigere. Det er så grunden til at I IKKE skal
sælge jeres tech-aktier nu. For nu er spekulanterne ved at være klar til at
købe ind efter valget.

``Techs are overvalued, especially considering the likelihood of a slowdown
in the global economy next year and a barrage of warnings daily,'' said Bill
Meehan, chief market analyst at Cantor Fitzgerald.

Så bare hang in there.

Fra : D.Hansen

Dato : 21-12-00 11:32

Jeg giver dig ret i at aktierne nok skal komme igen, men det bliver tidligst
i januar......så jeg har flyttet alle mine aktier over i "gammel økonomi"
aktier, da der her måske bliver en gevinst at score....så må vi se til
januar hvordan markedet reagere.....

--
m.v.h.
D.Hansen

Fra : Bafomet

Dato : 21-12-00 19:38

D.Hansen <whatever@sorry.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:91smed$34p$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg giver dig ret i at aktierne nok skal komme igen, men det bliver
tidligst
> i januar......så jeg har flyttet alle mine aktier over i "gammel økonomi"

God ide, jeg har også noget i byggeri : Højgaard, som samtidig begynder at
producere olie gennem Denerco.
Denerco som iøvrigt overvejes på børsen selv. Dvs Højgaard aktionærer bliver
samtig deleejere af olieaktier.

Se på Højgaards K/I og økonomi.

Jeg tror det er en god aktie på 2-3 års sigt.

Fra : Bafomet

Dato : 22-12-00 18:11

By REUTERS
Filed at 8:42 a.m. ET
WASHINGTON (Reuters) - New orders for costly manufactured goods rose in
November, recovering some ground lost a month earlier on stronger demand for
new aircraft, the Commerce Department said on Friday in a report showing the
nation's industrial sector still has some underlying strength.
The value of new orders for all types of long-lasting durable goods from
refrigerators to airplanes was up 2.3 percent to a seasonally adjusted
$210.94 billion last month -- stronger than the 1.6 percent gain forecast by
Wall Street analysts but only a partial rebound from a revised 6.5 percent
drop in October.