php i en .css fil
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 09-01-02 11:11

Jeg vil gerne gøre en .css fil dynamisk. .css filen hentes ind via
<LINK REL="StyleSheet" HREF="inc/setup/styles/style.css" TYPE="text/css">

hvordan kan jeg afvikle PHP kode i .css filen ?

Er den eneste løsning, at få PHP til at generer denne fil ?

Det jeg ønsker er at jeg i PHP har en række farve temaer i en array - disse
farve temaer vil jeg så gerne indarbejde i min .css fil.

Eks. på farve tema:
$color[0][background] = 'FFD800';
$color[0][text] = 'FFFFFF';
$color[0][borders] = 'FFFFFF';

Jeg håber at nogen kan hjælpe.

Mvh
Bo

Fra : Dan Molberg

Dato : 09-01-02 11:09

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> hvordan kan jeg afvikle PHP kode i .css filen ?
>
> Er den eneste løsning, at få PHP til at generer denne fil ?
Sådan her:
<LINK REL="StyleSheet" HREF="inc/setup/styles/style.css.php"
TYPE="text/css">
Sådan går jeg... og det virker perfekt....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-01-02 11:27

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> skrev:

>hvordan kan jeg afvikle PHP kode i .css filen ?

Du kan enten sætte din server op til at parse .css-filer, eller du kan
jo blot kalde filen .php:

HREF="inc/setup/styles/style.php

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 09-01-02 11:50

> Du kan enten sætte din server op til at parse .css-filer, eller du kan
> jo blot kalde filen .php:

øh nåhh ja *rødme* - jeg mener bare, at jeg havde prøvet det for laaang tid
siden, og der gik der ged i det når en .php skulle bruges som style fil. Men
jeg husker nok forkert.

Bo

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-01-02 11:46

> [...]
tid
> siden, og der gik der ged i det når en .php skulle bruges som style fil.

Det må du gøre. PHP kan generere hvad som helst.

(Men noget er nemmere end andet. )

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 09-01-02 14:02

> Du kan enten sætte din server op til at parse .css-filer, eller du kan
> jo blot kalde filen .php:
>
> HREF="inc/setup/styles/style.php

Kan du validere en css fil der ender på .php?

Andreas Hjordt

Fra : Dan Molberg

Dato : 09-01-02 14:13

"Andreas Hjordt" <ahj@SPAMOFF_trition.dk> wrote in message
> Kan du validere en css fil der ender på .php?
Uden problemer....

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 09-01-02 14:33

"Dan Molberg" <beyond@-REMOVE-repair.dk> wrote in message
> "Andreas Hjordt" <ahj@SPAMOFF_trition.dk> wrote in message
> Uden problemer....
ok jeg mente bare at jeg engang havde problemer med validatoren på w3c, men
jeg husker nok forkert.

mvh
Andreas Hjordt

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-01-02 15:09

"Andreas Hjordt" <ahj@SPAMOFF_trition.dk> wrote in message
> Kan du validere en css fil der ender på .php?

Filnavnet er i princippet ligegyldigt.

Webserveren fortæller hvilken type fil det er, klienten har ikke noget at
bruge navnet til.

De fleste webservere er dog sat op til at behandle filer med endelsen
".html" som html-filer, osv. Men det er let at ændre.
Således kan man kalde php-filerne for "*.jpg", jpg-filerne for "*.html", og
html-filerne for "*.cirkustelt". Bare du selv kan holde styr på det.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 09-01-02 16:06

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> "Andreas Hjordt" <ahj@SPAMOFF_trition.dk> wrote in message
>
> Filnavnet er i princippet ligegyldigt.

Det ved jeg. Det var mere w3c css validator jeg engang havde problemer med.

mvh
Andreas Hjordt

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-01-02 16:16

> Det ved jeg. Det var mere w3c css validator jeg engang havde problemer
med.

Filnavnet er ligegyldigt uanset klienten. :)

Spørgsmålet er, om det er den rigtige mime-type der bliver sendt. Det sker
ofte automatisk, hvis filen hedder ".css".

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-01-02 23:53

On Wed, 9 Jan 2002 15:09:09 +0100, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Webserveren fortæller hvilken type fil det er, klienten har ikke noget at
>bruge navnet til.

.... og php-filer bliver typisk returneret som text/html - så bruger
man php-filer til at generere style-sheet-filer, bør man - hvis man er
rigtig flink - lige smide en passende content-type på, fx:

header("Content-Type: text/css");

--
- Peter Brodersen

Fra : Nils Lastein

Dato : 11-01-02 23:05

> [...]
disse
> farve temaer vil jeg så gerne indarbejde i min .css fil.

Det klart nemmeste er, at inkludere CSS-definitionerne i en <STYLE>-sektion
i hovedet i din HTML-side. Når du alligevel generere dem er der ingen grund
til at placere dem i en seperat fil - det er jo netop kun for at have
definitionerne een gang.

Nils

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-01-02 23:12

"Nils Lastein" <nila@dsr.kvl.dk> wrote in message
> [...]
grund
> til at placere dem i en seperat fil - det er jo netop kun for at have

Nogle stylesheets kan godt blive så store, at det er praktisk af hensyn til
trafikken.
Men så skal man sørge for, at sætte de rigtige headere, så filen kan caches.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 12-01-02 15:32

> [...]
til
> trafikken.
> Men så skal man sørge for, at sætte de rigtige headere, så filen kan

Hvordan gør man det??? Det har jeg nemlig haft meget brug for især mht.
dynamiske billeder!

Pf. tak!

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-01-02 19:39

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message
> caches.

> Hvordan gør man det??? Det har jeg nemlig haft meget brug for især mht.
> dynamiske billeder!

Se det er straks en helt anden snak. :)

Se bla. på Expires og Etag headerne. Har desværre ikke lige tid til at finde
noget mere konkret lige nu.

--
Mvh.

Niels Andersen