Athlon XP owner P4 for vildt ;O)
Fra : Per Kristensen

Dato : 09-01-02 10:43

Yeah Intel kan stadig ikke følge med Athlon! Imponerende at en 1666MHz
Athlon XP jorder en 2.0GHz P4 og endda kan hamle op med den nye P4 2.2 med
dobbelt så meget L2 cache som 2.0'eren.

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1574&p=7
The second point we attempted to make is that the Athlon XP is indeed a very
impressive offering from AMD. We've all known this for a while but seeing
how well it is able to stand up to the 2.2GHz Pentium 4 is like one day
rediscovering the beauty of a wife or girlfriend of many years. In virtually
all of the tests we conducted the Athlon XP 2000+ was within a negligible
amount of percentage points of the 2.2GHz Pentium 4. AMD has done a very
good job with the Athlon XP and the upcoming 0.13-micron Thoroughbred should
be even more exciting, although AMD has not had any sort of public trials on
their 0.13-micron process while Intel has been shipping 0.13-micron CPUs for
months.

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 09-01-02 12:04

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> Yeah Intel kan stadig ikke følge med Athlon! Imponerende at en 1666MHz
> Athlon XP jorder en 2.0GHz P4 og endda kan hamle op med den nye P4 2.2
med
> dobbelt så meget L2 cache som 2.0'eren.

Man skal blot lige tænke på at man ikke skal/bør sammenligne en P4 og en
Athlon Mhz mæssigt. De er konstrueret ret forskellige, hvilket gør at en
Mhz sammenligning er unfair overfor P4.

Når det så er sagt, så vil jeg da som det ser ud nu, til enhver tid
vælge en
Athlon XP - den har et meget bedre pris/performance forhold.

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!
http://arstechnica.com/etc/dcteams/dc_teams.html

Fra : ~~Martin~~

Dato : 10-01-02 01:25

> [...]
> vælge en
> Athlon XP - den har et meget bedre pris/performance forhold.

Ja, det kommer vel an på om du har tænkt dig at anvende store, tunge
programmer som f.eks autocad. Tilsyneladende er P4 stadig hurtigst når det
drejer sig om spil og mindre tunge software.

Denne undersøgelse har Intel selv foretaget og offentliggjort og kommer frem
til nøjagtig det samme som anandtech. Det kommer mere an på hvad de to
producenter har lagt vægt på. Athlon har valgt en anden løsning og kommer
dem til gode her, men undersøgelsen siger nu ikke hele sandheden.

-Martin