Jule/nytårsrally i sigte... (købt eHuset)
Fra : AgntCoopr

Dato : 18-12-00 17:20

I morgen tirsdag afholder Alan Greenspan årets sidste rentemøde i USA. Meget
tyder på, at Greenspan lægger op til rentefald i løbet af 2001 pga.
opbremsningen i den amerikanske økonomi - Greenspan kan også overraske
markedet positivt i morgen og sænke renten allerede tirsdag og dermed
indikere, at det nu er faldende vækstrater og ikke inflationen der er
landets værste fjende. Kun få markedsdeltagere forventer dog, at Greenspan
sænker renten i morgen - der er dermed ikke indbygget vilde forventning op,
men alligevel ser vi at kurserne så småt er begyndt at stige - og disse
stigninger holder måske lidt længere denne gang...

Under alle omstændigheder tror jeg nemlig, at Alan Greenspan vil gøre meget
for at overbevise markedet om, at det kan lade sige gøre, at lave en blød
landing (ikke fordi jeg nødvendigvis tror på at landingen bliver blød - men
det handler i første omgang om, hvad Greenspan får overbevist markedet
om...)

På det grundlag anser jeg gode muligheder for, at Nasdaq og Dow Jones måske
er ved at have nået bunden i denne omgang - dvs. et rally på et par uger
eller tre måske er i sigte.

Jeg har bevidst planlagt i et par dage at gå lidt i TMT-aktier her op til
årets sidste FED-møde i USA - der er selvfølgelig masser af aktier man kan
vælge i mellem, men jeg har faktisk valgt at købe en så beskeden aktie som
danske eHuset. Regnskabet er just overstået og dermed lurer der næppe
negative overraskelser lige om hjørnet. Regnskabet levede stort set op til
forventningerne - omsætningen er stigende og man regner i 2001 at få et pænt
2-cifret mio. overskud. At jeg køber netop nu skyldes dels forventningen om,
at der er udsigt til et rally i USA og dels fordi jeg har en fornemmelse af,
at udsalget efter eHusets regnskab er ved at være ovre. Grundlæggende har
jeg hele tiden været ret positiv overfor selskabet, men ville ikke røre
aktien før efter regnskabet. Risikoen mener jeg er til at overse nu, man kan
sandsynligvis snildt nå ud igen uden at aktien dykker voldsomt, og
muligheden for stigninger inden for en overskuelig horisont anser jeg som
ret sandsynlig Aktien har før haft tendens til at foretage nogle pæne
stigninger efter at bunden er blevet midlertidig sat - og en sådan bund ser
jeg netop nu. Er dog indstillet på at sælge på SL igen, hvis jeg skulle tage
fejl.

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at jeg har solgt Junckers
midlertidigt, fordi jeg mener der er mere potentiale i eHuset på kort sigt.
Junckers vil jeg stadig holde øje med, men er indtil videre ude af aktien
igen.

AgntCoopr
http://www.spekulant.dk