X problem i RedHat 7.2
Fra : Jesper Leth

Dato : 09-01-02 04:42

Davs i Gruppen

Jeg har et problem med X under Redhat 7.2. Når jeg har konfigureret X,
og forsøger at starte den får jeg et skærmbillede i den rigtige
opløsning, men det eneste, der er at se er musepointeren.

Det virker som om at X virker, men grafikken ikke bliver vist, f.eks.
kan jeg godt trykke på knapper som jeg ved er der, f.eks under test af
x-config (Den der er under can you se this message..), men ikke se
dem.

Jeg har aldrig haft problemer med X før, på det pågældende system.
Gafikkortet er et Asus TNT V3400.

Nogle forslag til hvad der kan være galt?

På forhånd tak

/Jesper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-01-02 12:20

Jesper Leth wrote:

> [...]
>
> Jeg har aldrig haft problemer med X før, på det pågældende system.
> Gafikkortet er et Asus TNT V3400.
>
> Nogle forslag til hvad der kan være galt?

Starter du 'X'? X er kun det grafiske system - du skal også starte
nogle programmer - f. eks.:

xdm
gdm
kdm
startx fvwm2
startx gnome-session
startx startkde

eller har jeg misforstået dig?

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Don't you hate yourself in the morning?

Fra : Jesper Leth

Dato : 09-01-02 15:05

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message news:<a1h906$gtg$1@carlsberg.amagerkollegiet.dk>...

> Starter du 'X'? X er kun det grafiske system - du skal også starte
> nogle programmer - f. eks.:

[snip - dektops]

> eller har jeg misforstået dig?

Ok, jeg udtrykte mig måske ikke helt klart. Jeg kører startx med mit
default desktop environment (problemet er der ligemeget hvilket jeg
kører).

Men problemet er der også når jeg konfigurerer via Xconfigurator og
testet opsætningen til sidst.

/Jesper