crontab
Fra : John E. Jørgensen

Dato : 08-01-02 20:40

jeg vil gerne have kørt en ping hvert minut og gør følgende :
laver en fil der hedder keepalive med indehold
#! /bin/sh
ping xxx.xxx.xxx.xxx -c 4 > dumfil

laver en fil der hedder cron.keepaalive med indhold
* /1 * * * * /home/keepalive

Så siger jeg crontab cron.keepalive.
tager en crontab -l og den svarer (bl.a) "* /1 * * * * /home/keepalive"
Men det virker ikke, hvad har jeg lavet forkert? (crond kører)

John Jørgensen

Fra : Kent Friis

Dato : 08-01-02 20:49

Den Tue, 8 Jan 2002 20:39:48 +0100 skrev John E. Jørgensen:
> [...]
>tager en crontab -l og den svarer (bl.a) "* /1 * * * * /home/keepalive"
>Men det virker ikke, hvad har jeg lavet forkert? (crond kører)

Du har puttet et mellemrum imellem * /1 - det skal være */1.

Mvh
Kent
--
Nu har jeg arbejdet i 40 år på at opnå den sublime "mærklighed" og så
har jeg da ikke tænkt mig at lave om på det.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 08-01-02 21:24

In article <a1fiee$p05$1@sunsite.dk>, Kent Friis wrote:
> Du har puttet et mellemrum imellem * /1 - det skal være */1.

Eller bare * det er mindst ligesågodt.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk