Hvor meget hardware kan en 150 Watt PSU tr~
Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-01-02 19:59

Hej!

Jeg har et ældre Aopen microATX kabinet (
http://www.aopen.com/products/housing/mt85.htm ) stående, som jeg havde
tænkt mig at lave en lille server/office maskine ud af. Men PSU'en er kun på
150 Watt, så jeg er klar over at AMD (som ellers er min foretrukne
CPU-mærke) er udelukket (Eller hvad?). Men tror i at følgende går:

ECS P6SSM2 bundkort, med onboard vga/lyd/lan
256 MB Ram
20 GB HD
44x CD-romdrev
Intel Celeron ??? MHz (Hvor meget kan den trække mon? 6-? 7-? 800 MHz?)

Jeg kan lige nævne at PSU'en giver 10A på 3.3v, 10A på 5.0v og 5A på 12v. En
af mine kammerater har også et lille microATX med en 145 Watt PSU, der giver
ca. samme Amp. som min, i hans er der en celeron 500, et CD-romdrev, en 20
og en 60 GB IBM, og han siger at hans kører fint.

På forhånd tak for hjælpen.

Jonny.

Fra : Nuggi

Dato : 08-01-02 21:07

Hejsa

Jeg har flg. pc

Aopen MX3s (http://www.aopen.com/products/mb/mx3s.htm) - Onboard VGA/Lyd/Nic

Intel P3 933 EB mhz

256 mb PC 133 Apacer

40 GB IBM GXP 60

Aopen H300a microATX kabinet
(http://www.aopen.com/products/housing/h300-series.htm) - med ekstra
frontmonteret indgang til lyd og 2XUSB.

Der er en 145 w psu iden.

Håber at det kan hjælpe dig lidt

Med Venlig Hilsen
Jesper Hansen
icq: 8773459

Fra : Deaster

Dato : 08-01-02 21:50

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> ca. samme Amp. som min, i hans er der en celeron 500, et CD-romdrev, en 20
> og en 60 GB IBM, og han siger at hans kører fint.

Jep, på mit arbejde har vi en del Netvista med 145 watt strømforsyning, i
den ene er der ihvertfald et cd-rom drev, brænder, TNT2 kort, netkort,
lydkort, 384 Mb ram, 1x20 Gb disk, 1x 8 gb disk og en P3 933 Mhz, så jeg
tror ikke det burde være det store problem med ovennævnte konf.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Frederik

Dato : 09-01-02 09:43

Du kan sagtens bruge en amd-processor. Bruger selv en thunderbird 1000 med
et pcchips bundkort(micro atx), med en aopen 145W strømforsyning. Virker
fint men temp. er lidt høj