SQL spørgsmål
Fra : Magnus

Dato : 08-01-02 17:57

Kan man have to SQL liner hvor den ene kun updatere med nye værdier fra en
formular i to af felterne eller skal man have alle felter i sin formular og
så bare lave dem man ikke skal rette HIDDEN.
Eller kan jeg bruge en SQL = "UPDATE hvor kun to af felterne er med og vil
de øvrige værdierne i recordsetet så blive bibeholdt ?

SQL = "UPDATE Nyheder SET dato = '" & varDato & "', options = '" &
varOptions & "', overskrift = '" & varOverskrift & "', indhold = '" &
varIndhold & "' WHERE id = " & Request("id")

SQL = "UPDATE Nyheder SET dato = '" & varDato & "', indhold = '" &
varIndhold & "' WHERE id = " & Request("id")

/Magnus

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 08-01-02 23:25

On Tue, 8 Jan 2002 17:56:42 +0100, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Eller kan jeg bruge en SQL = "UPDATE hvor kun to af felterne er med og vil
>de øvrige værdierne i recordsetet så blive bibeholdt ?
Ja, du kan godt nøjes med at opdaterer 2 felter, resten bibeholder
deres værdier.

/Goose
--
<URL:mailto:webmaster@goose.dk>